3

انجمن حجتیه به دنبال تعطیلی احکام قرآن

  • کد خبر : 29978
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
انجمن حجتیه به دنبال تعطیلی احکام قرآن
برخی از اعضای انجمن حجتیه در امور سیاسی نیز ورود نمایند هدف آنان ترویج اسلام محدود به برخی مناسک عبادی است و از این رو اسلامی که قرآن و اهل البیت علیهم السلام سفارش به آن می کنند تفاوت اساسی با رویکرد انجمنی مسلکان دارد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، عافیت طلبی و فرار از مشقات یکی از انحرافاتی است که جریان های مقدس نما به آن گرفتار شده اند و از این رو ابعادی از دین را که اجرای آن دشوار است، تعطیل کرده اند. امر به معروف و نهی از منکر از جمله این امور است که مقدس مآبان با اقسام توجیهات سخیف در پی گریز از آن هستند و سعی می کنند تا با این حربه دین را تنها محدود به برخی عبادات مانند نماز و روزه جلوه دهند.

در این میان انجمن حجتیه منحله ای هم که مدعی است برای مقابله با فرقه ای ضاله به وجود آمده امر به معروف و نهی از منکر را محدود به آنان کرده و اعضای خود را از هرگونه مداخله در امور سیاسی و اجتماعی با هدف اصلاح امور نهی می کند.

وقتی برخی از اعضاء انجمن حجتیه در امور سیاسی نیز ورود نمایند هدف آنان ترویج اسلام محدود به برخی مناسک عبادی است و از این رو اسلامی که قرآن و اهل البیت علیهم السلام سفارش به آن می کنند تفاوت اساسی با رویکرد انجمنی مسلکان دارد.

در قرآن کریم، آیه 150 سوره نساء، افرادی که تنها به بعضی از احکام الهی اظهار پایبندی می کنند اینگونه توصیف شده اند: إِنَّ الَّذینَ یَکْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ یُریدُونَ أَنْ یُفَرِّقُوا بَیْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ یَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَکْفُرُ بِبَعْضٍ وَ یُریدُونَ أَنْ یَتَّخِذُوا بَیْنَ ذلِکَ سَبیلاً(همانا کسانی که به خدا و پیامبرانش کفر می ورزند و می خواهند بین خداو پیامبران او فرق بگذارند و می گویند ما به بعضی از آنها ایمان داریم و به بعضی کافرهستیم و می خواهند راهی میان اینها داشته باشند)

در حقیقت باید به حامیان این انجمن منحله گفت اگر امر به معروف تنها محدود به زمان حضور یا ظهور امام معصوم علیه السلام است پس این حکم شامل جمیع فعالیت های امر به معروفی ازجمله مقابله با فرقه ضاله مورد نظر آنان نیز می گردد و به این سبب اگر انجمنی ها واقعا قائل به این حکم می باشند باید مقابله با فرقه ضاله مضله را نیز حوله به پس از ظهور نمایند.

امروز مقدس نمایان در مقام لفظ، جزمانه سخن می گویند و در میدان عمل عشرت طلبانه زندگی می کنند و در واقع آنان تنها آن بخش از دین را برگزیده اند که منافی رفاه و راحت طلبی شان نباشد.

این رویه دقیقا مغایر و متضاد با اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله است چنانچه قرآن کریم در سوره توبه می فرماید: انْفِرُوا خِفَافًا وَثِقَالًا وَجَاهِدُوا بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (برای جنگ با کافران، سبکبار و مجهز بیرون شوید و در راه خدا به مال و جان جهاد کنید، این کار شما را بسی بهتر خواهد بود اگر مردمی با فکر و دانش باشید.)

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=29978

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.