0

کلیسای کاتولیک در اسپانیا به خاطر آزار جنسی 200 هزار کودک عذرخواهی کرد

  • کد خبر : 56378
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
کلیسای کاتولیک در اسپانیا به خاطر آزار جنسی 200 هزار کودک عذرخواهی کرد
اسقف های اسپانیا پس از انتشار گزارشی مبنی بر اینکه بیش از 200000 کودک زیر سن قانونی توسط روحانیون کاتولیک رومی از سال 1940 مورد آزار جنسی قرار گرفته اند، عذرخواهی کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، با اینکه اسقف‌های کلیسای کاتولیک در اسپانیا از دهه‌‎ها آزار جنسی کودکان و زنان به دست اعضای کلیسا عذرخواهی کردند اما رقم قربانیان را غیرواقعی خوانده و رد کردند.

اگر رقم اعلام شده در روز جمعه را مبنا قرار دهیم، 0.6 درصد از جمعیت بزرگسال اسپانیا گفته‌اند که در کودکی از سوی اعضای اعضای کلیسا مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند که با جمعیت فعلی این کشور که در حدود 39 میلیون نفراست، تعداد قربانیان حدود 230000 می شود.

در بیانیه‌ای که پس از برگزاری مجمع فوق‌العاده برای ارزیابی این گزارش منتشر شد، کنفرانس اسقف‌ها گفت: «اسقف‌های حاضر درد خود را برای آسیب‌های ناشی از سوء استفاده جنسی توسط برخی از اعضای کلیسا ابراز کرده و درخواست خود را برای بخشش از قربانیان تکرار کردند.»

گفتنی است گزارش روز جمعه، اولین تحقیق بزرگ در مورد سوء استفاده از افراد زیر سن قانونی توسط اعضای کلیسای کاتولیک در اسپانیا است که پس از 14 ماه کار منتشر شد. موارد ذکر شده در این گزارش به دهه 1940 برمی گردد، اما اکثریت قریب به اتفاق بین سال های 1970 و 1990 رخ داده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=56378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!