4

پاپ فرانسیس: خداوند همجنسگرایان را دوست دارد

  • کد خبر : 45286
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
پاپ فرانسیس: خداوند همجنسگرایان را دوست دارد
رهبر کاتولیک‌های جهان «پاپ فرانسیس» یک‌بار دیگر تاکید کرد افراد با گرایش همجنسگرایی فرزندان خداوند هستند، خداوند همجنسگرایان را دوست دارد و با آنان همراهی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پاپ فرانسیس روز گذشته(یک شنبه شانزدهم بهمن) در بازگشت از سفر سه روزه‌اش به کشورهای آفریقایی کنگو و سوادن جنوبی در یک کنفرانس مطبوعاتی، قوانین ضد همجنسگرایان را محکوم کرد.

علاوه بر پاپ، رهبر کلیسای انگلستان و عالی‌ترین مقام کلیسای اسکاتلند نیز جرم انگاری همجنسگرایی را محکوم و تأکید کردند کلیساها می‌بایست از همجنسگرایان استقبال کنند.

باید گفت رهبران کلیساهای کاتولیک، انگلستان و اسکاتلند در سفر خود به سودان جنوبی برای برقراری صلح و آشتی در این کشور که درگیر نبردهای مسلحانه پس از جنگ داخلی می باشد، تلاش کردند.

این در حالی ست که پاپ فرانسیس پیش از این نیز در مصاحبه ای با خبرگزاری “اسوشیتدپرس” قوانینی که همجنسگرایی را جرم تلقی می کند را ناعادلانه خوانده بود.

پاپ گفته بود “همجنسگرایی جرم نیست”

از سویی هم سودان جنوبی یکی از شصت و هفت کشوری ست که همجنسگرایی را جرم می پندارد. در یازده کشور از شصت و هفت کشور یاد شده مجازات مرگ در مورد همجنسگرایان اجرا می شود. همجنسگرایان می گویند حتی اگر مجازات مرگ در این کشورها در قبال آنها اجرا نشود وجود چنین قانونی فضای آزار و اذیت و تبعیض و خشونت علیه آنها را تشدید می کند.

پاپ فرانسیس با تکرار اظهارات قبلی خود یک بار دیگر خاطرنشان نمود والدین نباید فرزندان همجنسگرای خود را از خانه ترد کنند.

رهبر کاتولیک های جهان افزود محکوم کردن همجنسگرایان گناه و مجرم انگاشتن آنها ناعادلانه است.

پاپ گفت:”افراد با گرایش های همجنسگرایانه فرزندان خدا هستند، خدا آنها را دوست دارد و همراهی می کند.”

ازدواج زوج‌های همجنسگرا در کلیسای انگلستان ممنوع است

جاستین ولبی، رهبر کلیسای انگلستان و اسقف اعظم کانتربری، نیز افزود موضوع حقوق همجنسگرایان در دستور کار اخیر کلیسای انگلستان گنجانده شده و در شورای عمومی پیشرو، سخنان دقیق پاپ در مورد همجنسگرایان مطرح خواهد شد.

وی گفت با نظر پاپ فرانسیس در مورد همجنسگرایان موافق است.

ولبی آرزو کرد کاش می‌توانست به صراحت پاپ درباره همجنس‌گرایی سخن بگوید.

باید گفت کلیسای انگلستان به تازگی ارائه خدمات کلیسایی به ازدواج مدنی همجنسگرایان را مجاز دانسته اما همچنان ازدواج همجنسگرایان را ممنوع می‌داند. ساختار واتیکان اما ازدواج همجنسگرایان و ارائه خدمات کلیسایی به آن‌ها را ممنوع کرده است.

جاستین ولبی به خبرنگاران گفت: در کنفرانس‌های قبلی اسقف‌های جامعه انگلیکن معروف به “لمبت” موضوع جرم انگاری همجنسگرایی مطرح و تأکید شد: در  کشورهای آفریقایی و خاورمیانه قوانین ضد همجنسگرایی شدیدتر اجرا و از سوی اسقف‌های محافظه کار حمایت می‌شود.

ولبی افزود در کنفرانس‌های لمبث با وجود اینکه دو مرتبه با جرم انگاری همجنسگرایی مخالفت شد اما دیدگاه بسیاری از مردم در این مورد تغییر نکرد.

حضرت مسیح(ع) همگان را دوست دارد

کشیش “ایین گرین شیلدز”، عالی‌ترین مقام کلیسای اسکاتلند، که در سفر اخیر به آفریقا پاپ و رهبر کلیسای انگلستان را همراهی می‌کرد نیز گفت: “در هیچ یک از چهار انجیلی که خوانده‌ام، ندیده‌ام حضرت عیسی(ع) کسی را رد کرده باشد. در هیچ یک از چهار انجیل دیده می‌شود که حضرت عیسی(ع) نسبت به هر کسی که ملاقات می‌کند اظهار محبت و دوستی می‌نمایند.”

وی ادامه داد: ” به‌عنوان یک مسیحی می‌بایست نسبت به تمام انسان‌ها در هر مکان ممکن اظهار محبت کرد.”

این درحالی‌ست که کلیسای اسکاتلند ازدواج همجنسگرایان را مجاز می‌داند و آموزه‌های کاتولیک بر رفتار محترمانه با همجنسگرایان تأکید می‌کند. اگرچه اقدامات همجنس‌گرایانه در ذات خود با ناهنجاری‌هایی روبروست.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=45286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!