1
در کربلا؛

راهب فلسطینی از علاقه اش به اهل بیت(ع) گفت

  • کد خبر : 62783
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸
راهب فلسطینی از علاقه اش به اهل بیت(ع) گفت
کشیش فلسطینی اهل عکا، پدر «آنتونیوس حنانیا» گفت: ما اینجا در شهر مقدس کربلا میهمان امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) هستیم که علاقه بسیاری به آنان داریم و در این دیدار، روحیه مقاومتی که بر علیه ستم مبارزه می‌کند را از او می‌آموزیم.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، راهب فلسطینی اهل عکا، پدر«آنتونیوس حنانیا» که به منظور حضور در کنفرانس سلمان فارسی به کربلا سفر کرده است، در سخنانی گفت: اینجا در کربلای معلی، میهمان امام حسین‌(ع) و اهل‌بیت(ع) می‌باشیم که مایه دلگرمی ما هستند و از این دیدار، روحیه مقاومت حسینی را فرا می‌گیریم که ستم را نپذیرفته و به دنبال عدالت و صلح جهانی است.

وی افزود: امروز به ویژه پس از حضور در این کنفرانس و دیدار با تولیت حرم امام حسین(ع) شیخ «عبد المهدی کربلایی»، احساس می‌کنیم که قدم در سرزمینی  مقدس گذاشته‌ایم و برای تحقق انسانیت و صلح در جهان، دست‌های خود را در دست همدیگر نهاده و برای آزادی همه فلسطین دعا می‌کنیم و منتظر روزی هستیم که مسلمانان و مسیحیان در مسجد‌الاقصی نماز بخوانند.

راهب فلسطینی با بیان اینکه افراد مورد ستم دنیا تکیه‌گاهی جز خداوند ندارند، گفت: خداوند بسیار بخشنده است و امیدواریم کمک‌های آستان مقدس حسینی به دست مردم غزه برسد زیرا در نقاط مرزی و مناطق داخل غزه، مزدوران غده سرطانی(رژیم صهیونیستی) حضور دارند که در حال کشتار مردم فلسطین هستند و ما مراقب آنان هستیم و هر زمان که بخواهند علیه فلسطینی‌ها اقدامی انجام دهند، با آنها مقابله خواهیم کرد. این رفتار ما در گذشته نیز بوده و ادامه خواهد یافت و همانطور که شیخ کربلایی نیز تاکید کرد، برای رسیدن به خداوند نیازمند ایمان و وسیله‌ای کار آمد هستیم تا ما را از اندیشه تکفیری یا انزوا طلبی متعصب مسیحی دور کرده و از طریق تفکر آگاهانه، راه را به ما نشان دهد.

موضع یکپارچه

نماینده مرجعیت عالی عراق، شیخ «عبد المهدی کربلایی» نیز به نوبه خود بر لزوم مواضع یکپارچه همگانی تاکید کرد و بیان داشت: پیروان ادیان برای تحقق عدالت بشری و ایستادگی در برابر ظالمان، پیام واحدی دارند و جنایت‌هایی از این دست را در تاریخ شاهد بوده‌ایم اما جنایات کنونی صورت گرفته علیه زنان و کودکان، هولناک‌تر از تمامی اتفاقات گذشته تاریخ است.

وی بیان کرد: امام حسین (ع) برای ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از حقوق ستمدیدگان، خود و تمامی خانواده اش را فدا نمود و اکنون در خصوص موضوع  فلسطین نیز نبرد میان حق و باطل  کاملا مشخص است و مسلمانان و مسیحیان و پیروان ادیان دیگر، برای تحقق عدالت بشری و ایستادگی پیامی مشترک دارند.

شیخ عبدالمهدی کربلایی گفت: ممکن است مبارزه طولانی شود و این مستلزم اراده، صبر، استقامت و توکل به خداوند متعال است که ما آنها را از امام حسین (ع) آموخته‌ایم. شما اکنون در تمامی فلسطین، چه در نوار غزه و چه در مناطق داخلی فلسطین، کسانی را می‌یابید که اراده‌ای قوی برای رسیدن به پیروزی دارند و همه ما باید در حمایت از این مظلومان، ثابت قدم و کوشا باشیم.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=62783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!