0

تاکید پاپ فرانسیس بر حضور زنان در عرصه الهیات مسیحی

  • کد خبر : 57466
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۵۸
تاکید پاپ فرانسیس بر حضور زنان در عرصه الهیات مسیحی
پاپ فرانسیس گفت: “زنان روشی برای تأمل در الهیات دارند که با ما مردان متفاوت است.”

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پاپ فرانسیس در سخنانی بین اعضای کمیسیون بین‌المللی الهیات در واتیکان، از متکلمان خواست کلیسا را ”مردانه‌زدایی” ( Demasculinize) کنند.

پاپ با اشاره به اینکه در میان بیش از سی متکلم فقط پنج زن وجود دارد، گفت: “ما باید در این مورد به جلو حرکت کنیم. زنان روشی برای تأمل در الهیات دارند که با ما مردان متفاوت است.»

پاپ گفت که درباره رومانو گواردینی، متکلم ایتالیایی از طریق کارهای زنی به نام هانا باربارا گرل فالکویتز مطالعه کرده است و همین موضوع بر درک او از زنان در الهیات تأثیر گذاشته است. فرانسیس همچنین تاکید کرد که در جلسه بعدی با شورای کاردینال‌ها، آنها “درباره نقش زنان در کلیسا فکر خواهند کرد.”

به گفته دبیر عمومی کمیسیون بین المللی متکلمین، پیرو کودا، سخنان پاپ تاکیدی بر لزوم افزایش فضا برای حضور زنان در عرصه‌های تصمیم‌گیری جامعه مسیحی بود تا “از حساسیت و هوشی که نمونه‌ای از نبوغ و تجربه زنانه است، بهره‌مند شود.”

کودا افزود:” زنان همیشه در کلیسا مهم بوده‌اند، اما زمان آن فرا رسیده‌است که این امر به بخشی از فرهنگ تبدیل شود” و به چالش‌های مدرن و “دیدگاه مردانه‌ای که هنوز در کلیسا و جامعه وجود دارد رسیدگی شود.”

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=57466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.