2

افسانۀ عجیب ژاپنی دربارۀ آرامگاه عیسی مسیح

  • کد خبر : 40832
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۷:۴۸
افسانۀ عجیب ژاپنی دربارۀ آرامگاه عیسی مسیح
بر اساس یک افسانۀ محلی، دهکده‌ی کوچکی در شمال ژاپن که هر ساله هزاران بازدیدکننده را جذب خود می‌کند، مکان مقبره‌ی واقعی عیسی مسیح است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، بر اساس یک افسانه‌ی محلی، عیسی مسیح در سال‌های سکوت خود به ژاپن رفته، تجربه‌های معنوی را پشت سر گذاشته و سپس به فلسطین بازگشته است.

طبق این باور، پس از آزار و اذیت‌هایی که به دست رومی‌ها به او تحمیل شد، برادر جوانترش به اشتباه به جای او به صلیب آویخته شد و عیسی مسیح توانست از طریق روسیه و سیبری به ژاپن بازگردد. او به عنوان کشاورزِ برنج دوباره ساکن آنجا شد، ازدواج کرد و در سن ۱۰۶ سالگی از دنیا رفت.

این افسانۀ ژاپنی می‌گوید که مسیح طوماری حاوی آخرین وصیتنامه‌اش را بجا گذاشت که در آن به خودش به عنوان مسیح، پدر کریسمس اشاره می‌کند. نه تنها برادر کوچک او مصلوب شد، بلکه عیسی مسیح گوش برادر و طره‌ای از گیسوی مادرش را نیز به عنوان یادگار با خود برد.

در مقبره‌ی ژاپنی عیسی مسیح در روستای شینگو، جسد او از قرار معلوم زیر یک تپه‌ی کوچک دفن شده است، در حالی که یادگاری‌های خانوادگی او زیر تپه‌ی دیگری مدفون شده‌اند و روی هر کدام یک صلیب چوبی بزرگ برافراشته شده است.

گاهی‌اوقات بازدیدکنندگان کنجکاو حتی شانس ملاقات با کسانی را دارند که ادعا می‌کنند نوادگان مستقیم او هستند.

آنچه که مسیحیان دربارۀ عیسی مسیح نقل می‌کنند این است که او بیش از ۲ هزار سال پیش از مریم باکره در بیت لحم متولد شد، در ناصره بزرگ شد و در تپۀ جلجتا خارج از دیواره‌های اورشلیم بنا به دستور حاکم رومی به صلیب کشیده شد.

پس از به خاک سپردن عیسی مسیح، خداوند سه روز پس از مصلوب‌سازی، او را دوباره زنده کرد. این اتفاق در مسیحیت یک لحظه‌ی بسیار مهم و نشانه‌ای از قدرت خداوند است. اما مقبره‌ی ژاپنی عیسی مسیح وارونه‌ی این داستان است.

با شنیدن این افسانه در تعجب می‌مانیم که این داستان از کجا نشات گرفته است. در دهه‌ی ۱۹۳۰، یک کشیش اهل شینتو اسنادِ تاکنوچیِ بحث‌برانگیز را پیدا کرد. او ادعا کرده بود که این اسناد به قدمت هزاران سال توسط خود عیسی مسیح نوشته شده است و شرح داستان فرار او از فلسطین به ژاپن است. اصل این اسناد در طول جنگ جهانی دوم ناپدید شدند.

(تابلوی جاده‌ای که راه رسیدن به مقبره مسیح در روستای شینگو در شمال ژاپن را نشان می‌دهد)

شینگو هر سال در ماه ژوئن فستیوالی برگزار می‌کند که در آن زائران از تماشای رقص محلی‌ها در اطراف قبر‌ها و آواز خواندن به زبان ناشناخته‌ای که ادعا می‌شود از عبری باستانی به ارث رسیده، لذت می‌برند.

[قطعا کلیت این افسانۀ ژاپنی غیر قابل باور و نامعقول است اما دست‌کم یک نکتۀ خاص در آن هست که با دیدگاه اسلامی دربارۀ حضرت عیسی (ع) مطابقت دارد. دیدگاه اسلامی (بر خلاف نگاه رایج مسیحی) به ما می‌گوید که عیسی مسیح هرگز به صلیب کشیده نشد بلکه خداوند او را نجات داد و کسانی که می‌خواستند او را بکشند دچار «اشتباه» شدند؛ یعنی شخص دیگری را به جای او به صلیب کشیدند].

 

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=40832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!