4

5 تکنیک‌ برای کنترل مسلمانان اویغور در چین

  • کد خبر : 22904
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۱۳
5 تکنیک‌ برای کنترل مسلمانان اویغور در چین
یک موسسه استرالیایی در گزارشی، حکومت چین را به آزار، تعقیب و جاسوسی از اقلیت اویغور در استان سین کیانگ در غرب این کشور متهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، یک موسسه استرالیایی در گزارشی، حکومت چین را به آزار، تعقیب و جاسوسی از اقلیت اویغور در استان سین کیانگ در غرب این کشور متهم کرده است.

انستیتو سیاستگذاری راهبردی استرالیا (ASPI) که از سالها پیش عملیات رسانه‌ای و روانی چین علیه مسلمانان اویغور را رصد و ثبت می‌کند در یک گزارش ۸۲ صفحه‌ای قسمتی از این عملیات را افشا کرده است.

چین از سوی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی به زندانی کردن یک میلیون مسلمان اویغور و بیگاری کشیدن از جمعیت زیادی از آنان در مزارع پنبه متهم است. براساس شواهد موجود، حتی استفاده از حجاب اسلامی یا استفاده از فیلترشکن برای ورود به نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی در تلفن همراه نیز به دستگیری و انتقال به زندان یا اردوگاه کار اجباری منجر می‌شود.

در گزارش موسسه ASPI ده‌ها مورد از دستگیری‌ها و حبس‌های بدون محاکمه و بدون اطلاع خانواده در استان مسلمان نشین سین کیانگ آورده شده است. براساس این گزارش، دولت چین از تابستان ۲۰۱۶ تا تابستان ۲۰۷ مجموعاً ۱,۸۶۹,۳۱۰ مسلمان اویغور را به جرم استفاده از یک نرم‌افزار انتقال فایل به نام «زاپیا» مجازات کرده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=22904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.