3

نوه نلسون ماندلا در کربلا: شرکت در اربعین، افتخار بزرگی برای ما است

  • کد خبر : 53956
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۵۱
نوه نلسون ماندلا در کربلا: شرکت در اربعین، افتخار بزرگی برای ما است
نوه نلسون ماندلا رهبر مقاومت داخلی علیه آپارتاید و نخستین رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت: حضور در کربلا و عراق برای ما مایه افتخار است؛ جایی که امام حسین(ع) و مردم عراق علیه ظلم و سرکوب ایستادگی کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، زوولیولیله مندلا ماندلا (نوه نلسون ماندلا) اظهار کرد: ما به عنوان مردم آفریقای جنوبی فرزندان همان رنج ها و گذشته ای پر از ظلم و بی عدالتی هستیم.

نوه ماندلا افزود: ما ۳۵۰ سال استعمار را همزمان با ۶۰ سال کشتار وحشیانه تجربه کرده ایم و از حمایت و همبستگی جنبش های آزادی خواه و نیروهایی ضد نژادپرستی بهره برده ایم.

وی ادامه داد: و امروز به دلیل ایستادن جهان در کنار قضیه ما و حمایت آنها از ما از آزادی برخورداریم.اما مهم این است که تشریح کنیم که فلسطینی ها الهام بخش ما در مبارزه برای آزادی بوده اند و آنها به ما امید دادند تا شاهد آزادی در زندگی مان باشیم بنابراین پدربزرگم نلسون ماندلا هنگامی که از زندانش آزاد شد، در سال ۱۹۹۵ میلادی به عنوان رئیس جمهور آفریقای جنوبی به غزه سفر کرد تا بگوید که آزادی ما بدون آزادی فلسطینی ها هرگز کامل نخواهد شد.

نوه ماندلا تصریح کرد: امروز شاید او با ما نیست اما اصولش همراه ماست تا راهش را ادامه دهیم و صدای ملت های ستم دیده در جهان باشیم. ما با برادران و خواهران فلسطینی هستیم.

نوه ماندلا رهبر فقید انقلاب آفریقای جنوبی در ادامه بیان کرد: ما به عنوان مردم آفریقای جنوبی اگر بخواهیم آفریقایی خالی از استعمار ببینیم، باید در هر تریبونی درباره پایان استعمار غرب در صحرای بزرگ آفریقا سخن بگوییم.به همین خاطر حضور ما اینجا در کربلا برای تداعی کردن نقش امام حسین(ع) در مبارزه خود بسیار مهم است تا بتوانیم الهام بخش مبارزات فلسطینیان باشیم.

ماندلا ادامه داد: زیبا و شگفت انگیز است که شاهد این رویدادی (اربعین) باشیم که مردمی نه فقط از داخل یا همجوار عراق به سوی امام حسین(ع) پیاده روی می کنند بلکه زائرانی از کشورهای دور نیز برای زیارت امام حسین (ع) می آیند که به نماد مبارزه علیه ظلم و سرکوب و بی عدالتی تبدیل شده است. بنابراین افتخار بزرگی است که در این مراسم شرکت می کنیم.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53956

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!