3

وضعیت تشکل‌های دانشجویی اقلیت های مذهبی در آمریکا

  • کد خبر : 36996
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
وضعیت تشکل‌های دانشجویی اقلیت های مذهبی در آمریکا
کانون‌های دانشجویی اقلیت‌های دینی و مذهبی اغلب دبیرستان و دانشگاه‌های آمریکا علی‌الخصوص پس از وقایع یازده سپتامبر از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز به نقل از دکانونشن، بر اساس تحقیقات انجام شده، اکثر کالج‌ها و دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا فاقد گروه‌های دانشجویی مذهبی برای دانشجویان بودایی، هندو، یهودی و مسلمان هستند.

کالج‌ها و دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده معمولا پایگاه‌های اطلاعاتی همه سازمان‌های دانشجویی را در محوطه‌های خود نگهداری می‌کنند. با تجزیه و تحلیل آن پایگاه‌های اطلاعاتی، متوجه شدیم که گروه‌های دانشجویی مسلمان تنها در ۲۸ درصد از کالج‌ها و دانشگاه‌های ایالات متحده واقع شده‌اند، این در حالی است که گروه‌های دانشجویی یهودی تنها در ۲۵ درصد از کالج‌ها و دانشگاه‌های ایالات متحده قرار دارند.

علاوه بر این، گروه‌های دانشجویی بودایی و هندو هر کدام در ۵ درصد از کالج‌ها و دانشگاه‌ها حضور دارند و ۶۶ درصد از کالج‌ها و دانشگاه‌های ایالات متحده فاقد هر نوع گروه دانشجویی مذهبی اقلیت هستند.

علاوه بر تامین کارکنان و پول، مدارسی که تعداد دانش‌آموزان بیشتری دارند، گروه‌های دانش‌آموزی مذهبی اقلیت بیشتری نیز دارند. این مورد به احتمال زیاد به این دلیل است که در مدارس با تعداد دانش‌آموزان بیشتر، دانش‌آموزان بیشتری نیز به تشکیل گروه‌های دانش‌آموزی بودایی، هندو، یهودی و مسلمان علاقه‌مند هستند.

در این تحقیق ما دریافتیم که تقریبا ۴۰ درصد از کالج‌ها و دانشگاه‌های دولتی دارای گروه‌های دانشجویی مذهبی اقلیت هستند، در حالی که تنها ۲۷ درصد از کالج‌ها و دانشگاه‌های خصوصی مسیحی دارای گروه‌های دانشجویی مذهبی اقلیت هستند.

این تا حدودی به این دلیل است که کالج‌ها یا دانشگاه‌های خصوصی مسیحی از نظر قانونی مجاز به تبعیض علیه دانشجویان غیر مسیحی هستند، برای مثال حق امتناع از به رسمیت شناختن گروه‌های دانشجویی غیر مسیحی را دارند. دانشجویان بودایی، هندو، یهودی و مسلمان نیز ممکن است در وهله اول از حضور در کالج‌ها و دانشگاه‌های مسیحی اجتناب کنند. اما چرا این مساله مهم است؟

وضعیت تشکل‌های دانشجویی اقلیت های مذهبی در آمریکاتحقیقات نشان می‌دهد که گروه‌های دانشجویی مذهبی اقلیت می‌توانند برای گروه‌های دانشجویی بودایی، هندو، یهودی و مسلمان فضاهای امن فراهم کنند، حتی در مکان‌هایی که از آن‌ها استقبال نمی‌‌شود. به عنوان مثال، پس از ۱۱ سپتامبر، دانشجویان مسلمان در برخی از دانشگاه‌ها با آزار و اذیت مواجه شدند. در این دوره گروه‌های دانشجویی مسلمان با ارائه توصیه‌هایی در مورد نحوه حرکت در محیط‌های ناخوشایند دانشگاه از این دانشجویان حمایت کردند.

این واقعیت که اکثر کالج‌ها و دانشگاه‌ها فاقد گروه‌های دانشجویی مذهبی اقلیت هستند به این معنی است که بسیاری از دانشجویان فاقد منابعی هستند که می‌تواند باعث شود آنها در محوطه دانشگاه خود احساس امنیت و پذیرش بیشتری داشته باشند.

چیزی که هنوز معلوم نیست!
هنگامی که محققان با رهبران یا اعضای گروه‌های دانشجویی مصاحبه می کنند، اغلب استراتژی‌ها و تاکتیک‌های عملی را شناسایی می‌کنند که دانشجویان برای تشکیل و رشد سازمان‌ها در محوطه دانشگاه استفاده می‌کنند. با این حال، به دلیل اتکای ما به داده های کمی، هنوز نمی‌دانیم که چگونه تفکر استراتژیک و توانایی‌های رهبری دانشجویان بودایی، هندو، یهودی و مسلمان ممکن است در ایجاد گروه‌هایی در محوطه دانشگاه آنها نقش داشته باشد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=36996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!