3

شیخ یوسف القرضاوی درگذشت

  • کد خبر : 39619
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
شیخ یوسف القرضاوی درگذشت
شیخ یوسف القرضاوی، رئیس سابق اتحادیه جهانی علمای مسلمان امروز دوشنبه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، شیخ یوسف القرضاوی، رئیس سابق اتحادیه جهانی علمای مسلمانان صبح امروز دوشنبه، ۴ مهر در سن ۹۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

حساب کاربری اتحادیه جهانی علمای مسلمان در توئیتر اعلام کرد: شیخ یوسف القرضاوی که عمر خود را در راه تبیین احکام اسلام و دفاع از امت فدا کرد به لقاء الله پیوست.

در ادامه این پیام آمده اسـت: از درگاه خداوند متعال مسئلت داریم که او را در بهترین درجات اعلی علییین جای دهد و با پیامبران، صدیقین، شهدا و صالحین محشور گرداند و تحمل بیماری از جانب شیخ را موجب اعتلای درجات او گرداند.

برکناری قرضاوی از انجمن فقه اسلامی

منابع خبری عربی در سال ۹۶ اعلام کردند که انجمن جهانی اسلام پیرو اقدام عربستان و سه کشور عربی دیگر درباره صدور فهرست حامیان تروریسم، با صدور بیانیه‌ای به عضویت شیخ یوسف قرضاوی در مجمع فقه اسلامی پایان داده است.

این بیانیه تاکید کرده است که یوسف قرضاوی عالم مصری‌الاصل که در قطر زندگی می‌کند و مورد حمایت حاکمان آن قرار دارد، تاریخی طولانی در تحریک و تشویق به خشونت و تشویق و وادار کردن جوانان برای پیوستن به گروه‌های افراطی و صدور فتوا برای فعالیت‌های انتحاری در کارنامه خود دارد. از جمله این فتاوا موضع مداخله‌جویانه یوسف قرضاوی درباره ضرورت شرکت جوانان سوری در نبرد علیه نظام سوریه بود که البته این اظهارات با جواب دندان‌شکنانه شیخ حسون، مفتی اعظم سوریه مواجه شد.

شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی سوریه در شبکه تلویزیونی المیادین به طور مستقیم و علنی از قرضاوی پرسید: «بهتر نبود به جهاد به خاطر مسجد الاقصی، قدس و فلسطین و یا حتی کشورت مصر می‌اندیشیدی؟ تا وقتی جهاد از اولویت‌های یک سرزمین اسلامی باشد که تحت اشغال رژیم صهیونیستی است، دخالت در جنگ داخلی در سوریه چه توجیهی دارد؟! ».

احمد الریسونی، رئیس سابق اتحادیه جهانی علمای مسلمان جایگزین یوسف القرضاوی بود که درپی اظهاراتی درباره صحرای غربی از سمت خود استعفا کرده و حبیب سالم سقاف الجفری پس از استعفای او ۱۹ شهریور ماه به عنوان رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان منصوب شده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=39619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!