2
مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی:

ایمان مردم فلسطین به تحقق وعده‌ الهی نتیجه جهاد در راه خدا است

  • کد خبر : 61649
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۲۶
ایمان مردم فلسطین به تحقق وعده‌ الهی نتیجه جهاد در راه خدا است
مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز خداوند ایمانی به مردم فلسطین داده که از کوه محکم‌تر است و از درون آنها را گرم می‌کند و این ایمان نتیجه جهاد در راه خدا است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سیفایی در همایش یک‌روزه «گفتمان زندگی با آیه‌ها» که شامگاه سه‌شنبه با موضوع تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان اسلام از منظر قرآن با حضور علمای اهل سنت و اهل تشیع استان فارس در سالن اجتماعات علوم قرآنی راشدین بخش اشکنان واقع در شهر اهِل لامرد برگزار شد ابتدا با بیان اینکه خداوند در قرآن فرموده است علما وارث پیامبران هستند گفت: از این آیه می‌توان فهمید که علما وارث مأموریت پیامبران از آدم تا خاتم هستند و آن مأموریتی است که خداوند همه انبیا را به خاطر آن برگزید و مبعوث کرد که همان دعوت به بندگی خداوند و نفی بندگی و بردگی غیر خدا است.

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: در مسیر ایمان به خدا کسانی مؤمن واقعی هستند که به گفته قرآن کریم، راحتی و جان و مال خود را برای دفاع از مسلمانان به خطر می‌اندازند زیرا ایمان آنها واقعی است در حالی که منافقان و کسانی که در دل مرض دارند مدام در برابر سختی‌ها گلایه می‌کنند.

وی افزود: به همین خاطر خداوند می‌فرماید تا قیامت هر امتی برای خدا قیام کند باید منتظر بلاهای سخت مختلفی نیز باشد که امتحان الهی است و در این شرایط می‌توان مؤمن و منافق را از هم شناخت.

حجت الاسلام والمسلمین سیفایی در ادامه گفت: در شرایط سخت است که منافق و کسانی که مرضی در دل دارند کم می‌آورند و می‌گویند مگر خداوند نفرمود که اگر حکومت اسلامی تشکیل شود همه چیز درست می‌شود؟ پس چرا شاهد این همه سختی هستیم و حتی نمی‌توانیم نفس راحتی بکشیم؟ چرا ما هجرت کنیم و از خانه و زندگی خود دست بکشیم؟ که چه بشود؟

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در پایان با بیان اینکه تبیین وعده‌های خدا وظیفه عالم دینی است گفت: امروز و در شرایط سختی که به مردم فلسطین تحمیل شده، خداوند ایمانی به مردم فلسطین داده که از کوه محکم‌تر است و از درون آنها را گرم می‌کند و این ایمان و یقین که نتیجه جهاد در راه خدا است روز به روز بیشتر می‌شود.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لقمان مدیح مدیر مرکز اسلامی استان فارس، حجت الاسلام و المسلمین حسن قانع مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، شیخ ناصر صمدی امام جمعه اهل سنت شهر اهِل لامرد، حجت الاسلام علی صفری امام جمعه اشکنان و حجت الاسلام محمد جواد آزاد امام جمعه لامرد از جمله میهمانان ویژه این نشست بودند.

این همایش با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی فارس، اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی، مدیریت مرکز اسلامی استان فارس و مرکز تبلیغی فرهنگی ادیان و مذاهب اسلامی مفتاح برگزار شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=61649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!