4

آیت الله عاملی: زندگی مسالمت آمیز ادیان، اقوام و مذاهب در ایران الگویی جهانی است

  • کد خبر : 58854
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۹:۵۶
آیت الله عاملی: زندگی مسالمت آمیز ادیان، اقوام و مذاهب در ایران الگویی جهانی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: زندگی مسالمت آمیز بین ادیان، اقوام و مذاهب در ایران، یک الگوی آرمانی برای دنیاست.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، آیت الله سید حسن عاملی روز شنبه در دیدار مدیر بنیاد بین المللی رضوی و جمعی از دست اندرکاران و نمایندگان ادیان و شرکت کنندگان همایش بین المللی مناظرات رضوی در اردبیل اظهار کرد: دین ما به این خاطر نیامده که بین انسان‌ها ، ادیان و اقوام ایجاد اختلاف بکند زیرا خداوند هر پیغمبری را فرستاد فرمود ” أَنْ أَقِیمُوا الدِّینَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِیهِ“.

وی افزود: وقتی نماینده قیصر آمد محضر حضرت رسول اکرم (ص)، حضرت دو بار فرمودند:” یا اخاتنوخ” برادر من ؛ یعنی ما یک خانواده را تشکیل می‌دهیم، خانواده ای که بزرگی دارد و آن خداست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در منزل شهدای مسیحی تصریح کرد: در ایران عزیز ما مشکلی با ادیان نداریم اما بدخواهان مترصد این هستند که به هر طریق ذهنیت درست کنند.

آیت الله عاملی گفت: پیشنهاد می‌کنم مراکز مهم فرهنگی کشور فراخوان بدهند که ‌عصاره ادیان آسمانی چیست؟ یعنی اگر بخواهیم ادیان آسمانی را در یک توبره قرار داده و فشار بدهیم قطره ای که چکیده خواهد شد، چیست؟

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به فرمایش امیر المومنین (ع) گفت: ایشان می فرمایند هرچه برای خودت می‌خواهی برای دیگران هم بخواه” اگر این اصل بزرگ در متن زندگی و مدنیت ما وارد شود، تمام مشکلات زندگی ما حل می‌شود.

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: از کارهای پربرکت آستان قدس این است که زمانی تصمیم گرفت به هر یک از استان‌ها موضوعی از موضوعات مربوط به علی بن موسی الرضا (ع) را محول کند تا کار فرهنگی صورت بگیرد و مناظره فقط مربوط به ادیان نیست بلکه به طور مثال یک دختر خانمی می‌خواهد مکشفه باشد، یک دختر خانم دیگری می‌خواهد محجبه باشد، چه ایرادی دارد در دانشگاه مناظره‌ای ایجاد شود و این دو با هم صحبت کنند و هر دو طرف نظر خود را بگویند و یک حَکَم متخصص بین آنها حُکم کند.

وی ادامه داد: در این مناظره، یک مربی نیز با ذهنیت هر دو آشنا و کاملاً واقف می‌شود بر اینکه یک دختر مکشفه چرا کشف حجاب را انتخاب کرده است و در آن صورت با اشراف بر رموز رفتاری با علم تمام با او صحبت می‌کند.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد:در مسائل سیاسی هم مناظره راهگشاست و یک جناح سیاسی می‌گوید باید همه چیز را بدهیم دست آمریکا و یک جناح سیاسی نظر دیگری دارد و وقتی که با یکدیگر صحبت می‌کنند خیلی از گره‌ها باز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، آیت الله عاملی در مقام تبیین مناظره صحیح از منظر اسلام خاطرنشان کرد: مناظره‌ای که به جایی نرسد در دین اسلام حرام است و به عنوان مثال اگر من با کسی وارد مناظره بشوم و بفهمم که هر چه حرف بزنم طرف مقابل نمی‌پذیرد ،دین ما می‌گوید که اسم این “مراء” است چون فقط کینه را زیاد می‌کند و دین ما راضی نیست یک ذره کینه زیاد شود و دین ما از اول و از اساس می‌خواهد تبسم بر لب همه انسان‌ها باشد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=58854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!