3

کاهش جمعیت آتئیست ها در جهان

  • کد خبر : 33483
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۶:۴۲
کاهش جمعیت آتئیست ها در جهان
تحقیقات انجام شده در مرکز مطالعات جهان مسیحیت دانشگاه الهیات گوردون کانول، حکایت از آن دارد که شمار کسانی که خود را بی دین معرفی می‌کنند در عدد ۰.۵۲ درصد ثابت باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، تحقیقات انجام شده در مرکز مطالعات جهان مسیحیت دانشگاه الهیات گوردون کانول، حکایت از آن دارد که تعداد افراد دارای باورهای دینی ۱.۲۷ درصد در سال گذشته میلادی افزایش یافته است. در مقابل شمار کسانی که خود را بی دین و آتئیست معرفی می‌کنند در عدد ۰.۵۲ درصد ثابت باقی مانده است.

گر چه بی دینی و بی خدایی در سراسر جهان در حال گسترش است. اما گزارش یک پژوهش تازه نشان می‌دهد جمعیت معتقدین به خداوند با سرعت بیشتری در حال افزایش است.

تحقیقات انجام شده در مرکز مطالعات جهان مسیحیت دانشگاه الهیات گوردون کانول، حکایت از آن دارد که تعداد افراد دارای باورهای دینی ۱.۲۷ درصد در سال گذشته میلادی افزایش یافته است. در مقابل شمار کسانی که خود را بی دین معرفی می‌کنند در عدد ۰.۵۲ درصد ثابت باقی مانده است.

همچنین بر اساس نتایج این تحقیق جمعیت بی‌خدایان نیز رشدی نداشته و تنها ۰.۱۸ درصد در سال افزایش می‌یابد. علاوه بر این تعداد کسانی که خود را خداناباور معرفی می‌کنند در سراسر جهان در حدود ۱۴۷ میلیون نفر اعلام شده است. این رقم در دهه ۱۹۷۰ میلادی ۱۶۵ میلیون نفر بود. بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی گوردون کانول پیش‌بینی می‌شود تعداد آتئیست ها تا سال ۲۰۵۰ کاهش بیشتری نیز داشته باشد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!