4

فرقه‌ها محصول غرب و مدرنیته غربی

  • کد خبر : 1635
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
فرقه‌ها محصول غرب و مدرنیته غربی

فرقه‌ها و گروه‌ها، مسائل اخلاقی را ترویج می‌دهند و با این شعارهای اخلاق مدارا نه سعی دارند اخلاق در دین را کم‌رنگ سازند.

به گزارش مفاز؛ مسائل مربوط به فرقه‌های انحرافی نه‌تنها در منطقه ما بلکه در تمام دنیا وجود داشته و دارند و در میان همه ادیان دیدگاه‌های متفاوت و متفرقی علیه آن وجود دارد، ولی در سرزمین‌های اسلامی متأسفانه همین فرقه‌ها که محصول غرب و مدرنیته غربی بوده‌اند و علاوه بر ایجاد شرک و باورهای غلط علیه خداوند و مذاهب تلاش دارند مشکلات متفاوتی را در این عرصه ترسیم و اجرا نمایند.

همین تکفیری‌ها و سلفی‌ها در پاکستان و افغانستان و حتی در مناطق عرب نشین سال‌ها در تلاش بوده‌اند مصیبت‌هایی را برای جهان اسلام ایجاد کنند و این حالت در مناطق فقیر و باوجود تبعیض‌هایی که وجود دارد، بیشتر دیده می‌شود، همین حالت باعث ایجاد مشکلات جبران‌ناپذیری در جهان اسلام شده است.

اسلامی که حضرت امام (ره) معرفی کردند یعنی همان اسلامی که در آن اجتهاد و فقه پویا و سازگار با آزادی و… همچنین دسترسی به دستاوردهای جدید بشری بوده، یکی از بهترین راهکارها در برابر چنین مشکلاتی است.

به نظر من راهکارهای نظامی و انتظامی در مرحله دوم است، اتفاقاً هرچه این گروه‌ها به‌صورت زیرزمینی‌تر عمل کنند بازار آن‌ها گرم‌تر می‌شود، امروزه با برخی از غفلت‌هایی که دارد صورت می‌گیرد حتی برخی از جوانان را از مساجد دورتر ساخته و دوباره صف‌های نماز جایگزین افراد مسن می‌شود.

بهترین راه‌حل دفع چنین مسائلی این است که از بزرگ‌نمایی رفتارهای چنین گروه‌ها و فرقه‌هایی جلوگیری کنیم، همچنین توجه به جوانان و بها دادن به این گروه سنی در جامعه مسئله بسیار مهمی در مقابله با چنین بحران‌هایی است.

برای مثال برخی از همین فرقه‌ها و گروه‌ها مسائل اخلاقی را ترویج می‌دهند و با این شعارهای اخلاق مدارا نه سعی دارند اخلاق در دین را کم‌رنگ سازند و با این شیوه بی‌دینی را ترویج می‌دهند. برای دفع چنین فرقه‌هایی باید در فضای بازمانند دانشگاه‌ها و جامعه با بها دادن به نقش مهم جوانان و آگاه‌سازی‌های مختلف به آن‌ها بتوانیم جوانان را به مسیر درست هدایت کنیم.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=1635

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!