0

نشست ادیان با موضوع «صلح جهانی» در بانکوک برگزار می‌شود

  • کد خبر : 57392
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۵۵
نشست ادیان با موضوع «صلح جهانی» در بانکوک برگزار می‌شود
به منظور توسعه فرهنگ قرآنی و با هدف آموزش قرآن کریم و نیز تبادل اندیشه‌های بین دینی، مؤسسه قرآنی و نشست مشترک ادیان با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی زارع بی‌عیب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند با شیخ غلام علی اباذر، مدیر مؤسسه و امام مسجد الهدی و امام جمعه شهر بانکوک و عالم معروف شیعه تایلند دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، پیرامون برگزاری تأسیس مؤسسه قرآنی و نشست مشترک ادیان در هتل نوووتل و مسائل مربوط به ترویج فرهنگ اسلامی بحث و تبادل نظر شد.

این نشست با توجه به شناخت شیخ اباذر به منطقه مقرر شد ابتدا به منظور تأسیس مؤسسه قرآنی در همایش قرآنی از برادران مسلمان برای شرکت در آن دعوت و در آن همایش بحث مفصلی در مورد تأسیس و برگزاری کلاس مربوط به جنبه‌های آموزش و یادگیری قرآن مانند فراگیری مهارت‌های مقدماتی قرآن، کارگاه‌های تجوید، صوت و لحن و دوره‌های قرائت، ترتیل و کلاس‌های حفظ قرآن صورت گیرد.

همچنین در این رابطه، قبل از برگزاری همایش قرآن، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با رؤسای مساجد و حسینیه‌های شیعیان قدیم دیدار تا زمینه فراهم‌آوری کلاس‌ها و تأسیس یک مؤسسه قرآنی اقدام شود.

نشست ادیان با موضوع «صلح جهانی» برگزار می‌شود

در این نشست، درباره برگزاری نشست ادیان با موضوع «صلح جهانی» با حضور شخصیت‌هایی از ادیان مختلف نیز بحث و گفت‌وگو به عمل آمد و مقرر شد رایزنی فرهنگی در تایلند با همکاری  مؤسسه و مسجد الهدی گردهمایی بزرگ ادیان و مذاهب با حضور علمای برجسته و امامان اهل تسنن و تشیع و شخصیت‌های برجسته از پیروان ادیان بودایی، هندویی، سیک و مسیحی در هتل نوووتل بانکوک برگزار کنند.

شایان ذکر است، مؤسسه و مسجد الهدی تایلند در شهر بانکوک واقع در محله تالینگ چان بیش از ۴۸ سال پیش حدوداً در سال ۱۹۷۶ میلادی مقارن با سال ۱۳۵۰ شمسی تأسیس شد که در آن زمان مسجدی کوچک با سازه‌های چوبی احداث و بعد‌ها در سال ۱۹۸۹ میلادی مقارن با سال ۱۳۶۷ شمسی به همت شیعیان خیر و توسط شیخ غلام علی اباذر تایلندی مسجد الهدی بازسازی شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=57392

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!