2

ساخت عبادتگاه واحد برای یهودیان، مسیحیان و مسلمانان در برلین

  • کد خبر : 51105
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
ساخت عبادتگاه واحد برای یهودیان، مسیحیان و مسلمانان در برلین
در ابتکاری در اواخر ماه می (اوایل خرداد ماه) ، سنگ بنای ساخت عبادتگاه مشترکی برای پیروان سه دین یهود، مسیحیت و اسلام با نام «خانه واحد» که همزمان کنیسه، کلیسا و مسجد است در برلین گذاشته شده که در جهان بی نظیر است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در مراسم آغاز به ساخت این ساختمان و گذاشتن سنگ بنای «خانه واحد»، ساختمان مشترک یهودیان، مسیحیان و مسلمانان در برلین، گروه های موسیقی به زبان عربی و عبری و آلمانی اجرای برنامه کردند.

فعالان از سه دین توحیدی بیش از ده سال است که روی این پروژه کار می کنند. در نظر گرفته شده است که سه مکان عبادت متحد شامل کنیسه، کلیسا و مسجد در زیر یک سقف در قلب برلین بنا و فرصتی برای ملاقات و تبادل نظر پیروان ادیان در آن ایجاد شود.

این پدیده ای خاص و منحصر در جهان برای پایتخت آلمان است.

«مایکل مولر»، شهردار برلین، از یک «پروژه منحصر به فرد» و «خانه ای منحصر به فرد» سخن گفت که نمایندگان مذهبی برلین با آن یک «الگوی همزیستی مسالمت آمیز در جهان» ایجاد می کنند. دولت فدرال با 20 میلیون یورو و ایالت برلین با 10 میلیون یورو از این پروژه حمایت می کنند. مابقی از محل کمک های مالی تامین خواهد شد.

هفت میلیون یورو برای تکمیل این پروژه کم است، اما آغاز کنندگان این پروژه اطمینان دارند که با شروع ساخت و ساز، حمایت افراد خصوصی نیز افزایش خواهد یافت. گفته می شود تاکنون نه تنها از آلمان بلکه از بیش از 60 کشور به ساخت این عبادتگاه مشترک کمک مالی شده است.

این مبالغ از مبلغ ناچیز 10 یورو تا مبالغ بسیار بالاتر بوده است که نشان دهنده امیدهای بزرگ برای همزیستی هر چه بیشتر و بهتر ادیان است. خانه مشترک ادیان در نزدیکی الکساندرپلاتس شهر برلین قرار دارد.

به گزارش فرهنگ ملل، در 800 سال گذشته، چهار کلیسای مسیحی در این منطقه قرار داشته اند. سفیران پروژه «خانه واحد» در حال حاضر با 9 کشور ارتباط دارند. رولاند استولته، رئیس هیئت امنای پروژه معتقد است: ایده ساخت این مرکز بزرگتر و بالاتر از یک ساختمان صرف است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=51105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!