1
با هماهنگی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها صورت گرفت؛

بازدید فارسی‌آموزان خارجی از عبادتگاه‌های پیروان ادیان در تهران

  • کد خبر : 54012
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
بازدید فارسی‌آموزان خارجی از عبادتگاه‌های پیروان ادیان در تهران
فارسی‌آموزان مدرسه تابستانی بنیاد سعدی در جریان بازدید از عبادتگاه‌های پیروان ادیان در تهران با سابقه تاریخی و مناسک عبادی زرتشتیان، کلیمیان و مسیحیان در کشورمان آشنا شدند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، فارسی‌آموزان خارجی که هم‌اکنون برای تقویت مهارت‌های زبان فارسی میهمان بنیاد سعدی هستند، (7 شهریورماه) با هماهنگی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از عبادتگاه‌های پیروان ادیان در تهران بازدید کردند.

این گروه فارسی‌آموز که از کشورهای مختلف در این دوره آموزشی شرکت کرده‌اند، ضمن بازدید از آدریان (آتشکده) تهران، کلیسای مریم مقدس و کنیسه یوسف‌آباد با سابقه تاریخی و مناسک عبادی زرتشتیان، کلیمیان و مسیحیان در ایران آشنا شدند.

فارسی‌آموزان در آدریان تهران مورد استقبال موبد سروش‌پور، عضو انجمن زرتشتیان تهران و خانم گشتاسب، مسئول روابط عمومی آتشکده قرار گرفتند.

موبد سروش‌پور در ابتدای سخنانش، در خصوص سابقه حضور زرتشتیان در ایران توضیحاتی بیان کرد و سپس، در خصوص پایه‌های اصلی تفکر زرتشت؛ پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک و نماد دین زرتشتی نکاتی را ارایه داد.

این پژوهشگر زرتشتی در ادامه در خصوص فلسفه آتش و روشن نگه داشتن آن در محل آتشکده و لباس سفید موبدان، توضیحاتی را عنوان کرد و پس از آن، فارسی‌آموزان با حضور در کلیسای مریم مقدس مورد استقبال اسقف کلیسای ارمنی قرار گرفت.

اسقف کلیسای ارمنی به قدمت کلیساهای ایران و برخی اعتقادات مسیحیان از جمله غسل تعمید بدو تولد و مراسم عشای ربانی اشاره کرد و گفت: در این موزه نمادها، کتب خطی قدیمی انجیل، شمائل و البسه خاص اسقفان و مقامات روحانی کلیسا نگهداری می‌شود.

سپس، فارسی‌آموزان جهت بازدید از کنیسه یهودیان به خیابان یوسف آباد رفته و در آنجا مورد استقبال آصف، مسئول کنیسه قرار گرفتند. وی با اشاره به تاریخچه حضور کلیمیان در ایران در خصوص جمعیت کلیمیان در ایران و مراکز عبادی آنها و برخی اعتقادات موجود در دین یهودیت، توضیحاتی را ارائه دادند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانم آمنه اسلامی‌نیا، کارشناس گروه مسیحیت کاتولیک و یهودیت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها نیز که در این دیدارها از سوی این مرکز حضور داشت، توضیحاتی را پیرامون فعالیت‌ها و گفت‌وگوهای دینی این مرکز با مراجع دینی مختلف جهان بیان کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=54012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!