1

اعلام همبستگی مسیحیان و مسلمانان در تونس

  • کد خبر : 53364
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۴۱
اعلام همبستگی مسیحیان و مسلمانان در تونس
صدها نفر از مسیحیان کاتولیک تونس به همراه جمع زیادی از مسلمانان این کشور با برگزاری یک راهپیمایی بر همزیستی در کنار هم تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پس از تنش‌های شدیدی که در تونس بر سر مسئله مهاجران به وجود آمد، صدها کاتولیک که بسیاری از آن‌ها سیاه‌پوستان آفریقایی بودند، به همراه جمع زیادی از مسلمان تونسی بودند، راهپیمایی را برای نشان دادن حمایت خود از همزیستی ترتیب دادند.

پس از سخنرانی قیس سعید، رئیس جمهور تونس در ماه فوریه درباره مهاجرت غیرقانونی، صدها مهاجر از کشورهای جنوب صحرای آفریقا که در تونس مقیم بودند، شغل و خانه خود را از دست دادند، حملاتی علیه آن‌ها گزارش شد و هزاران نفر از آن‌ها به کشورهایشان بازگردانده شدند.

در اوایل ژوئیه، صدها نفر دیگر از شهر صفاقس اخراج شدند و نیروهای امنیتی تونس آن‌ها را به منطقه بیابانی مرزی با لیبی منتقل کردند که در این جابجایی دست کم ۲۷ نفر از این مهاجران جان خود را از دست دادند و ۷۳ نفر دیگر هم ناپدید شدند.

در همین رابطه، سازمان غیردولتی دیده‌بان حقوق بشر از «سوءاستفاده‌های جدی» نیروهای امنیتی تونس علیه مهاجران سیاه‌پوست آفریقایی خبر داد و از اتحادیه اروپا خواست تا حمایت خود را از این کشور در اعطای تسهیلات مالی در مبارزه با مهاجرت غیرقانونی متوقف کند.

در گزارش این سازمان، ضرب و شتم، بازداشت‌های خودسرانه، سرقت پول، دستگیری، اخراج‌های دسته جمعی، اقدامات خطرناک در دریا و اخراج اجباری از جمله موارد سوءاستفاده جدی این نیروها علیه مهاجران سیاه‌پوست آفریقایی عنوان شده است که باید اتحادیه اروپا را وادار کند تا حمایت خود را از این کشور در مبارزه با مهاجرت‌های غیرقانونی متوقف کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53364

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!