2

محوری‌ترین شگردهای تبشیری

  • کد خبر : 44504
  • ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱:۲۷
محوری‌ترین شگردهای تبشیری
یکی از مهم‌ترین زمینه‌های تمرکز مبلغان مسیحی، مسائل اجتماعی است. از آن‌جایی که پرداختن به عقاید، افکار و‌رفتارهای دینی مسیحیت، برای مخاطبان مسلمان که با غنای آموزه‌های اسلام، آشنایی و قرابت دارند، جذابیتی نخواهد داشت

به گزارش پایگاه خبری مفاز، یکی از مهم‌ترین زمینه‌های تمرکز مبلغان مسیحی، مسائل اجتماعی است. از آن‌جایی که پرداختن به عقاید، افکار و‌رفتارهای دینی مسیحیت، برای مخاطبان مسلمان که با غنای آموزه‌های اسلام، آشنایی و قرابت دارند، جذابیتی نخواهد داشت، لذا مبلغان مسیحیت صهیونیستی به سمت امور اجتماعی و عاطفی تغییر زاویه داده‌اند و اقشار آسیب‌دیده و طردشده اجتماعی، از گروه‌های هدف اصلی مبشران مسیحی محسوب می‌شوند. آن‌ها ضمن حمایت مادی و معنوی از این اقشار، شخصیتی کاذب و ساختگی برایشان می‌سازند و نکته قابل تأمل این است که اغلب گروندگان به مسیحیت، اهل مطالعه و تفکر نبوده، شناخت عمیقی از مسیحیت ندارند و صرفاً به سبب پر شدن خلأهایشان، جذب این جریان می‌شوند.
روش جذب مبشران، بر دو نکته متکی است: یکی، تأکید بر خدمت و دیگری، قاطعیت. خدمت به معنای خیررسانی و کمک به دیگر انسان‌هاست. البته این کمک اقتصادی تا زمانی صورت می‌گیرد که شخص بتواند نیازمندی‌های اولیه‌اش را تأمین کند و بعد از تمکین مالی، باید خود ذیل عناوین بشردوستانه به کلیسا کمک نماید.
قاطعیت نیز به این معناست که مبشران مسیحی، تمام مسائل را با قطعیت بیان می‌کنند. مثلاً می‌گویند: مسیحی شو تا رستگار شوی، بدون آنکه هیچ اشاره‌ای به منبع این سخن یا مسیر رسیدن به این رستگاری داشته باشند. این زبان قاطع به پیشبرد منویات مبلغان و اثرگذاری کلامشان، یاری می‌رساند.
آن‌ها با تلفیق این دو گزاره، فعالیت تبلیغی خود را پی می‌گیرند. این در حالی است که نگاه دوستی، صلح و کمک‌های بشردوستانه مورد ادعای مبلغان تبشیری، کمتر در کتاب مقدس به چشم می‌خورد و بیشتر عبارات، مروج هشونت هستند که به هیچ‌وجه مورد اشاره قرار نمی‌گیرند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=44504

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!