1

توهم و پیشگویی؛ ابزار مبلغان مسیحیت صهیونیستی برای جذب

  • کد خبر : 56216
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
توهم و پیشگویی؛ ابزار مبلغان مسیحیت صهیونیستی برای جذب
برای سنجش هر مطلبی باید به مبانی و معیارهای آن رجوع کرد و باید دقت داشت آنچه به عنوان شاخص قرار می گیرد به چه میزان از عقلانیت برخوردار است. امروزه مبلغان مسیحیت صهیونیستی با ابزار پیشگویی که نام آن را نبوت کردن، گذاشته اند در صدد فریب ساده لوحان برآمده اند و مدعی خبر از آینده می شوند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در حقیقت طبق مبانی مسیحیت صهیونیستی، نبوت کردن یکی از راه های نشان دادن حقانیت است و از این رو به جای اقامه دلیل عقلی یا برهان های منطقی به اموری چون پیشگویی(یا به قول خودشان نبوت کردن) می پردازند.

حال این مبنای مبلغان مسیحیت صهیونیستی چند ایراد مهم دارد که از این قرار است:

۱-به هیچ عنوان صرف پیشگویی نمی تواند دلیل حقانیت باشد چراکه مولفه های دیگری نیز به عنوان دلیل نیاز است. ممکن است یک پیشگو بر سبیل بخت و اقبال، واقعه را پیشبینی کند که اتفاقا آن سخن مطابق واقع باشد لکن با این حال نمی توان حکم به صدق مدعای او کرد. در حقیقت پیشگویی کور که مبنای آن ها توهم است هیچگاه نمی توانند دلیلی بر صدق ادعای کسی باشد.

۲-به نظر می رسد معیار نه تنها برای واجد آن بلکه در ذات خود نیز بسیار ضعیف است به این معنا که از اساس پیشگویی شاخصی نیست که بتوان به وسیله آن به ابعاد پنهان و اخلاق نهان دعوت کننده پی برد. آنچه موجب شناخت ما از فرد دعوتگر می شود میزان الزام او به رعایت دستورات خدا و همین طور رعایت اخلاق الهی است که بر این مبنا باید معیارهای بهتر و دقیق تری را برای فهم این مسئله انتخاب کرد.

۳-امروزه هستند بسیاری از مرتاضان بی دین و یوگی های بی خدا که به وسیله ریاضت های غیرشرعی به قدرت هایی دست یافته اند. پس اگر میزان حقانیت صرف پیشگویی باشد، مرتاضان و جوکی ها که خبر از امور پنهان می دهند از مبلغین تبشیری اولی هستند.

۴-جالب است که بسیاری از پیشگویی های مبلغان مسیحیت صهیونیستی خلاف واقع محقق شده و اتفاق عکس آنچه پیشبینی می کردند اتفاق افتاده است.(مصادیق این مطلب در پست های قبل آمده است)

۵-رسول الله صلی الله علیه و آله پیرامون حوادث آینده مطالبی را بیان فرموده اند که جملگی محقق شده(به منابع تاریخی مانند سیره بین هشام ورجوع شود) و زمانی که این مطلب را در کنار دلائل ایشان می گذاریم، هیچ تردیدی در حقانیت پذیرش ایشان باقی نمی ماند.

با توجه به آنچه گفته شد مبنا و معیاری که مبلغان مسیحیت صهیونیستی برای صحت دعوت برگزیده اند تا چه حد ضعیف و اتفاقا با مدعای آن ها ناسازگار است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=56216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!