1

معنویت اسلامی راه چاره

  • کد خبر : 55213
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۳۳
معنویت اسلامی راه چاره
آنچه در دراز مدت باید اتفاق بیفتد و در مهندسی فرهنگ کشور، بند تسبیح قرار گیرد، اجرای معنویت اسلامی و طراحی مدل زندگی برآمده از معنویت دینی است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، برای بهبود شرایط معنوی و عدم گرایش بیش از پیش در شبه معنویت های دست پخت اومانیسم ماموریت اصلی متولیان فرهنگ و تربیت دینی در دراز مدت، عرضه معنویت صحیح اسلامی و متناسب با نیاز مخاطب است و این اقدام نه به عنوان راهکار که راهبرد کلان در حوزه فرهنگ عمومی باید مد نظر باشد.

به عبارت دیگر آنچه در دراز مدت باید اتفاق بیفتد و در مهندسی فرهنگ کشور، بند تسبیح قرار گیرد، اجرای معنویت اسلامی و طراحی مدل زندگی برآمده از معنویت دینی است.

از سوی دیگر، ارائه معنویت اسلامی به صورت به کار برده شده و سنتی پاسخ گو نیست. درون مایه غنی تعلیمات دینی، سرمایه بزرگ معنوی ماست؛ ولی عرضه این معنویت بدون بازتولید مناسب و بدون توجه به نقص های شبه معنویت های جعلی و آسیب های آنها در حقیقت به حراج گذاشتن این سرمایه است.

بنابراین باید ابتدا نقص ها و خلا های عرفان های تقلبی را شناخت و آسیب های آن را مطرح نمود و از طرفی پوچ بودن این مدرن معنویت ها را برای مردم روشن ساخت، سپس عرفان اصیل و صحیح و معنویت راستین را در قالبی زیبا و به روز برای مردم دلپذیر کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=55213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!