2

مَسترهای بیماری که ادعای درمانگری دارند

  • کد خبر : 41993
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
مَسترهای بیماری که ادعای درمانگری دارند
به نظر می رسد محمدعلی طاهری به علت ورود به دنیای اجنه و تماس با آنان دچار آسیب شده است. قرآن کریم ارتباط با اجنه را باعث آسیب دیدن می داند، چراکه خداوند متعال در سوره بقره به آسیب دیدن از تماس با شیطان اشاره می کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مهمترین چیزی که در عرفان حلقه باعث جاذبه شده ادعای درمانگری است. عرفان حلقه مدعی است با اولین حلقه و ارتباطی که بین فرد و شعور کیهانی برقرار می کند، شخص، دارای قدرت درمانگری می شود و می تواند هم بیماری های خودش را درمان کند و هم قادر به درمان بیماری های دیگران شود.

بسیاری از متخصصان معنویت، عرفان پژوهی و سلامت روان معتقدند که آقای محمدعلی طاهری بنیانگذار عرفان حلقه، سلامت و تعادل معنوی و روانی ندارد.
آقای حمید رضا مظاهری سیف رئیس مؤسسه بهداشت معنوی در این رابطه می گوید: «پایه گذار این جریان که فردی به نام محمدعلی طاهری است، خودش از انواع بیماری ها رنج می برد، دچار مشکلات مزمنی در لثه و فک است و هنوز هم از دارو استفاده می کند. بسیاری از مسترها بیماری دارند و از داروهای مختلف استفاده می کنند.» (1) اگر ادعاهای عرفان حلقه صحیح است، پس چرا طاهری و تعدادی از مسترها که بیماری مزمن دارند خود را درمان نمی کنند؟ کَل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی؟!

مظاهری سیف با حضور در تجمع طرفداران عرفان حلقه که اواخر مرداد 1392 برای آزادی محمدعلی طاهری تشکیل شده بود بیان داشت: «ما با هم در یک موضوع مشترکیم و آن آزادی طاهری است. البته من رنج های آسیب دیدگان و شکایت های انجام شده و تخلفات طاهری را ندیده نمی گیرم، اما از نظر سلامت معنوی، موافق باقی بودن ایشان در محیط زندان نیستم. یک بیمار معنوی در چنین محیطی بیش از پیش غرق توهمات بیمارگونه معنوی خود می شود و این مسأله از نظر سلامت معنوی آسیب‌‌زا است.»(2)

آقای دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی از اساتید مطرح عرفان و فلسفه و کارشناس علمی شبکه چهار صدا و سیما در رابطه با بیماری طاهری می گوید: «طاهری دچار یک هیستری روانی است؛ وی مدعی است که کائنات در اختیار من است، تو چکاره هستی که تصرف کنی و به انسان لایه حفاظ بدهی که انسان دفاع کند؟ (طاهری) الان هم دچار یک هیستری روانی است، چند سال پیش این علائم را در خود داشت، اما الان فکر می‌کنم که شدیدتر باشد؛ یعنی عاقبت کار این انسان‌ها به اینجا می‌انجامد، حدیثی از امام صادق(علیه السلام) داریم که قوه تخیل و خیالبافی‌ها و اوهام زیاد می‌شود و شاید ادعای امام زمان هم کنند! هر چند که این ادعا را کرده، اما پروبالی به این قضیه نداده‌اند. یعنی به اینجاها منجر می‌شود.»(3)

محمدعلی طاهری در کتاب موجودات غیر ارگانیک یکی از کارکردهای عرفان حلقه را فرادرمانی معرفی می کند؛ طاهری معتقد است: موجوداتی غیرارگانیک در جهان وجود دارند که با حمله و ورود به بدن انسان های دیگر باعث ایجاد بیماری می شوند و انسان ها با اتصال به شبکه شعور کیهانی و دریافت لایه های محافظ و حلقه های دیگر می توانند این موجودات را از بدن خارج و سلامتی از دست رفته را باز یابند. طاهری ارواح افراد فوت شده، کالبدهای ذهنی، شیاطین و جنّیان را موجودات غیر ارگانیک می نامد و انواعی برایشان می شمارد. (4)

به نظر می رسد خود طاهری به علت ورود به دنیای اجنه و تماس با آنان دچار آسیب شده است. قرآن کریم ارتباط با اجنه را باعث آسیب دیدن می شمارد« الَّذِي يَتَخَبَّطُهُ الشَّيْطَانُ مِنَ الْمَسِّ(بقره/275) كسى كه بر اثر تماس شيطان، آشفته و ديوانه شده است.»

آیا یک انسان عارف، یا اصلاً یک انسان معمولی که به هر جرمی به زندان رفته دست به خودکشی می زند؟ حال چه طور شده است که یک مدعی استادی عرفان و کسی که به کمال رسیده است، بعد از آنکه  به زندان می رود طبق آنچه که در نشریات و بولتن های عرفان حلقه منتشر شده است، چندین بار دست به خودکشی می زند؟(5) این نشان می دهد طاهری تعادل و سلامت روانی ندارد.

طاهری خودش بیمار است و نیازمند است به پزشکان و درمانگران مراجعه کند. عدم درمان بیماری خود، باعث نقض ادعاهای درمانگری شبکه شعور می شود و این نشان دهنده این است که او صلاحیت درمانگری ندارد؛ چراکه خود بیمار است.

(1). خبرگزاری شبستان،21مهر1397، شناسه خبر : ۷۳۳۳۲۰
(2).سایت انجمن نجات از حلقه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۲.
(3). خبرگزاری فارس ـ گروه آیین و اندیشه،29آذر1393.
(4). .محمد علی طاهری، انسان از منظری دیگر، نشر ندا-اشجع، تهران، 1387، ص91.
(5). خبرگزاری شبستان،21مهر1397، شناسه خبر : ۷۳۳۳۲۰

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=41993

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!