2

مانتراها، اذکاری برای عبادت بت‌های هندی

  • کد خبر : 57038
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
مانتراها، اذکاری برای عبادت بت‌های هندی
مانترا یکی از موضوعات مطرح در ادیان شرقی است. مانترا، کلمه، کلمات و اصوات شنیداری است که به زبان آورده و اداء می‌شود. این مانترا و اصوات، گاهی دارای معنا و گاهی هم بدون معنا هستند. باید توجه داشت گفتن مانترا، در فضای اسلامی وجود ندارد، بلکه ارتباط گرفتن با بت‌های هندی است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز،، برخی از مروجین مباحث ماورائی عنوان می‌کنند که با گفتن مانترا می‌شود به ثروت، سلامتی، تکامل و… رسید. اولین سؤالی که پیش می‌آید اینست که مانترا چیست؟ افراد مختلف، با ادبیات و عبارات گوناگون به این سؤال پاسخ داده‌اند. مانترا، کلمه، کلمات و اصوات شنیداری است که با زبان ادا می‌شود. این مانترا و اصوات، گاهی دارای معنا و گاهی هم بدون معنا هستند.

برخی مروجین این موضوع گفته‌اند: مانترا در واقع، یک انرژی پنهانی است که در لفاف صدایی پیچیده شده است. وقتی که شخص مانترا می‌گوید، در واقع در حال ارسال انرژی است و ارتعاش و اثر این انرژی‌ها (صدا)، مستقیماً بر روی چاکرا یا مراکز انرژی در بدن اثر می‌گذارند. چاکراها را مراکز انرژی در بدن معرفی می‌کنند. هر مانترا دارای ارتعاش انرژی مختص خود است و از هر مانترا، برای مقصود خاصی بهره برده می‌شود. این انرژی‌ها دارای قدرتی پنهان هستند و با انجام مانترا موجب تمرکز ذهن بر روی قدرت مطلق شده و انرژی روحانی را در چاکراهای بدن آزاد می‌کنند. برخی بیان می‌کنند که مانترای «الهه لاکشمی»،[۱] باعث افزایش ارتعاشات مالی و ثروت در زندگی ما می‌شود.

مانترا سه نوع است:

۱٫ بیجا مانتراها: این مانتراها معانی خاصی ندارند و مستقیماً بر روی نادی‌های[۲] ما تأثیر می‌گذارند.

۲٫ نیرگونا مانتراها: دارای معانی خاص هستند؛ از جمله مانتراهای این دسته می‌توان به سُ – هام، آهام برهما آزمی، تات توام آزی و اُوم اشاره کرد.

۳٫ دیتی مانتراها: رایج‌ترین نوع مانترا هستند و در اثر تکرار مانترا، فرم خاصی به چشم می‌دهند. از جمله مانتراهای این دسته می‌توان به شیوا، راما، کریشنا، اُم شری ماهاگانا و اُم شری ماها کالی اشاره کرد.

به‌عنوان نمونه شخصی که دنبال رسیدن به موفقیت مالی است و می‌خواهد ثروتمند باشد، سعی می‌کند که مانترای الهه لاکشمی را تکرار کند. وی با این کار دارد به نوعی به این خدای هندی توجه می‌کند و با ستایش او، از وی استمداد می‌طلبد که به او کمک کند تا ثروتمند شود. حالا سؤالی که پیش می‌آید اینست که آیا فراخواندن و ستایش یک بُت هندی برای یک مسلمان ایرانی چه جایگاهی دارد؟ اگر واقعاً الهه لاکشمی این قدرت عظیم را داشت، چرا خود مردم هند در بدبختی هستند و این خدا به کمک مردم خودش نمی‌آید و آنان را از فقر و بیچارگی نجات نمی‌دهد؟

صرف نظر از درستی یا نادرستی این موضوع که آیا واقعاً این بُت چنین قدرتی دارد یا نه، آیا افرادی که این کار را انجام می‌دهند متوجه هستند که وارد یک فضای الحادی، غیردینی و آسیب‌زا شده‌اند؟

پی‌نوشت:

[۱]. لاکْشْمی یا مهالاکشمی، سانسکریت:लक्ष्मी) ایزدبانوی توانگری و پیروزبختی در آئین هندو است. لاکشمی را به سان زنی که بر روی گل نیلوفر آبی ایستاده ‌است، تصویر کرده‌اند. به همین دلیل، او را به نام پادماپریا (کسی که نیلوفر دوست دارد) نیز می‌خوانند. او همسر خدا ویشنو است که مورد پرستش قرار می‌گیرد.

[۲]. در طب سنتی هند، نادی‌ها را کانال یا راه‌هایی در بدن معرفی می‌کنند که محل عبور جریان انرژی هستند. این کانال‌ها پرانا یا نیروی حیاتی را در سرتاسر بدن عبور می‌دهند. نادی‌ها در نقاط ویژه‌ی گردش انرژی در بدن، به نام چاکراها به هم متصل می‌شوند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=57038

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!