1

دبی اولین معبد هندو را افتتاح می‌کند

  • کد خبر : 38419
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
دبی اولین معبد هندو را افتتاح می‌کند
اولین معبد مستقل هندو در دبی در ماه اکتبر افتتاح می‌شود تا به 1.4 میلیون هندو مقیم امارات متحده عربی خدمت کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، تقریباً 64 سال پس از ساخت نخستین معبد هندو – مجموعه معبد هندوی کوچک دبی – جامعه هندوها در امارات متحده عربی به زودی نخستین معبد بزرگ، مستقل و سنتی خود را در «مجتمع کلیساها» در روستای جبل علی در جنوب دبی خواهد داشت.

این منطقه شامل تعدادی کلیسا برای قبطی‌ها، سریانی‌ها و اونجیلیست‌ها و معبد «گورو ناناک دربار» برای سیک‌ها است که در سال 2012 ساخته شد.

معبد «گورو سندی دربار» دومین معبد هندو در امارات متحده عربی اما نخستین معبد مستقلی خواهد بود که در 5 اکتبر امسال با حضور شخصیت‌های مذهبی و رسمی به طور رسمی افتتاح می‌شود. این تاریخ به این دلیل انتخاب شد که مصادف با جشنواره هندو «دوسهرا» است، که یادبود پیروزی راما (خدای هندو) بر شیطان 10 سر (پادشاه راوانا) است که همسر راما (سیتا) را ربود.

موهان، مدیر کل معبد، گفت: «ما انتظار داریم تعداد زیادی از 1.4 میلیون هندو ساکن امارات، که عمدتاً در دبی و ابوظبی هستند، از معبد دیدن کنند. ما همچنین پیش‌بینی می‌کنیم که از گردشگران و ساکنان سایر ادیان برای بازدید به این معبد بیایند.»

پیش از معبد گورو سندی دربار، در آوریل 2019 در مراسمی رسمی سنگ بنای پروژه بزرگترین و اولین معبد هندو در ابوظبی و منطقه خلیج فارس گذاشته شد. اما به دلیل شرایط خاص، آن پروژه تکمیل نشد و به جای آن کار بر روی معبد جدید در دبی انجام شد.

دو معبد کوچک هندو دیگر در خلیج فارس در بحرین و عمان قرار دارند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=38419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.