2

خشم گسترده مسلمانان هند از اظهارات اسلام‌هراسانه مالک یک شبکه تلویزیونی

  • کد خبر : 50660
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
خشم گسترده مسلمانان هند از اظهارات اسلام‌هراسانه مالک یک شبکه تلویزیونی
سخنان اسلام‌هراسانه مالک یک شبکه تلویزیونی در هند که خواستار اخراج مسلمانان از این کشور شده است، خشم مردم این کشور را برانگیخته است.  

به گزارش پایگاه خبری مفاز،  در پی اظهارات سورش چاوانک، مجری تلویزیونی و فعال هندی، در حمایت از لفاظی‌های تحریک‌آمیز علیه مسلمانان و درخواست او برای اخراج آنها از کشور، در دو روز گذشته موجی از خشم  در شبکه‌های اجتماعی هند به راه افتاده است.

سورش شاوانک، مالک یک شبکه خبری در توئیتی با اشاره به تشدید تنش‌ها علیه جامعه مسلمانان در ایالت اوتاراکند، خواستار ترک خانه‌ها و مغازه‌های مسلمانان و  اخراج آنها از این کشور شد که او آنها را شیاطین توصیف کرد.

طی روزهای گذشته تصاویر و ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد تابلوهای تهدیدآمیز بر روی خانه‌ها و مغازه‌های مسلمانان نصب شده و از آنها خواسته شده است تا قبل از نیمه ژوئن (۲۵ خرداد) خانه‌های خود را تخلیه کنند.

محمد زبیر، روزنامه‌نگار مشهور هندی درباره توییت این هندوی افراطی نوشت: رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر توسط سورش چاوانک و بسیاری از مردم برای انتشار فراخوان‌های مستقیم برای پاکسازی قومی مسلمانان در اوتاراکند هند استفاده می‌شود. این یک توییت از سوی مردم عادی نیست. بلکه از سوی مالک یک شبکه خبری است.

ساکشی جوشی، روزنامه‌نگار، موضع مقامات هندی در قبال سخنان تحریک‌آمیز سورش را محکوم کرد و گفت: آیا وزیر دادگستری این سخنرانی را تماشا می‌کند؟ آیا ما هنوز در کشورمان دیوان عالی داریم؟ آیا هنوز ادعا می‌کنیم که کشوری هستیم که بر اساس قانون اساسی اداره می‌شود و باید از حقوق همه شهروندان خود فارغ از طبقه اجتماعی حمایت  عقیده، نژاد، مذهب و جنسیت دفاع کند؟!

اشرف حسین، روزنامه‌نگار، همچنین خطاب به ایلان ماسک، مالک توییتر نوشت: این مرد از کل جامعه به عنوان «شیطان» یاد و به پاکسازی قومی دعوت می‌کند؛ آیا این نقض قوانین توییتر نیست؟!

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=50660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!