2

تصویرسازی منفی از مسلمانان هند در بالیوود

  • کد خبر : 53394
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
تصویرسازی منفی از مسلمانان هند در بالیوود
ساخت فیلم‌هایی در بالیوود با هدف ارائه تصویری منفی از مسلمانان هند، باعث شده است تا در آستانه انتخابات نگرانی‌ها بابت خشونت‌های مذهبی در این کشور افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، فیلم «داستان کرالا» یکی از فیلم‌هایی است که ساخت آن‌ها این نگرانی را ایجاد می‌کند که بالیوود در حال گسترش تبلیغات فرهنگی برای حمایت از حزب حاکم هند در آستانه انتخابات است.

در تریلر این فیلم که در صدر گیشه فیلم‌های درحال نمایش در هند قرار دارد، به قاچاق دختران بی‌گناه در جهت تروریسم اشاره می‌شود. همچنین ادعا می‌شود که ساخت این  فلیم الهام گرفته از داستان‌های واقعی است.

این فیلم که داستانی تخیلی درباره یک زن هندو را روایت می‌کند که به اسلام گرویده و افراطی شده است، از نظر درآمد در رتبه دوم فیلم‌های نمایش داده شده در سال ۲۰۲۳ قرار دارد.

منتقدان این فیلم و دیگر فیلم‌های اخیر، تهیه‌کنندگان را به نشر اکاذیب و دامن زدن به تفرقه و تبلیغ علیه اقلیت مسلمان، پیش از انتخابات سراسری که قرار است در سال آینده برگزار شود، متهم کرده‌اند.

سودیپتو سین، کارگردان فیلم، در پاسخ به سؤال خبرگزاری فرانسه در مورد تمایلات سیاسی خود گفت: من به همه احزاب سیاسی پیشنهاد می‌کنم از فیلم من بهره ببرند و از آن برای منافع سیاسی استفاده کنند.

این درحالی است که پرجمعیت‌ترین دموکراسی جهان سابقه طولانی در زمینه سانسور فیلم دارد، اما منتقدان اشاره می‌کنند که بخش تولید فیلم هند به طور فزاینده‌ای فیلم‌هایی تولید می‌کند که ایدئولوژی مشابهی با دولت ناسیونالیست نخست وزیر نارندرا مودی دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت تحت رهبری مودی، از فیلم‌ها به طور فزاینده‌ای برای انتشار پیام‌های تفرقه‌انگیزانه استفاده کرده که درواقع در راستای افکار و اندیشه‌های شناخته شده رهبران سیاسی است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!