2

بی تفاوتی مروجان قانون جذب به جنگ غزه

  • کد خبر : 61833
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
بی تفاوتی مروجان قانون جذب به جنگ غزه
جریان کشتار کودکان و زنان در غزه، یکی از حوادث ناگوار است که مروجان قانون جذب و رؤیافروشی سعی می‌کنند به آن فکر نکنند، چون با فکر به جنگ، جنگ را جذب می‌کنند. قانون جذب در خدمت ظالمان عالم است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز،  روز 17 فروردین سال 1403 شمسی مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس است که در سرتاسر ایران و برخی کشورهای جهان، مردم در راهپیمایی بزرگی، اعتراض خود را به ظلم و غصب کشور فلسطین توسط دولت منحوس و جعلی اسرائیل، اعلام و خواستار آزادسازی فلسطین و اتمام مظلومیت مردم مظلوم فلسطین می‌شوند.

با توجه به جنایات گسترده و وحشتناک دژخیمان اسرائیلی به زنان و کودکان در شش ماه قبل تا الآن و همچنین شهادت مستشاران نظامی ایران در کشور سوریه، در ساختمان کنسولگری سفارت ایران در شهر دمشق، حضور حداکثری در این راهپیمایی ارزش مهمتری پیدا کرده بود و اهرم فشاری بر زورگویی مستکبران و نقش مهم مطالبه‌گری در سطح بین‌الملل داشت.

وظیفه هر مسلمان و انسان آزادی‌خواهی باید علاوه بر شرکت در این راهپیمایی، تشویق دیگران بر این حضور باشد. مخصوصاً اگر دارای رسانه نیز باشند وظیفه آنان دوچندان می‌شود. برای شرکت در روز قدس، نیازی به استدلال نیست! فقط مشاهده کشته‌ شدن و زجرکشیدن شدن ۱۵ هزار کودک و نبود مواد غذایی و دارویی کافی است که انسان به این همه ظلم اعتراض کند. حتی افرادی که به دین هم اهمیت نمی‌دهند اگر انسانیت و وجدانشان هنوز زنده باشد، به این همه ظلم اعتراض می‌کنند. متأسفانه برخی جریانات انحرافی با داشتن مخاطب بالا، نه‌تنها آنان را به این موضوع و اعتراض به ظلم دعوت نمی‌کنند؛ بلکه سعی می‌کنند با ارائه مطالب دیگر ذهن مخاطبان خود را مشغول کرده و نگذارند که به این موضوع حیاتی جامعه امروز توجه کنند.

با بررسی برخی کانال‌های پر مخاطب مروجان موفقیت و قانون جذب، تیترهای مطالب و پست‌های روز ۱۶ و ۱۷ فروردین چنین بود: «امروز با خودت تکرار کن: پول بخش جدایی‌ناپذیر زندگی من است و هرگز از من دور نمی‌شود».

«این قانون جهان هستی است که هر هدفی را تو باور کنی جستجو کنی و به آن عشق بورزی آن هدف هم تو را جستجو می‌کند و به‌ سوی تو می‌آید».

«امروز با خودت تکرار کن: من هر چه که لازم داشته باشم را خواھم داشت، کائنات به‌ خوبی مراقب من است».

«تحقیقات نشان داده نوشتن افکار منفی و ریختن آنها در سطل زباله ترفندی روانی برای گول‌زدن مغز است که می‌تواند خلق و خوی تو را عوض کند. امتحان کن».

«ما همان چیزی هستیم که فکر می‌کنیم. همه آنچه که ما هستیم با افکار ما شکل می‌گیرد. ما با افکارمان جهان را می‌سازیم».

این مطالب، در حال ترویج عدم توجه به افکار منفی است. جریان کشتار کودکان و زنان در غزه یکی از حوادث ناگوار است که مروجان قانون جذب و رؤیافروشی سعی می‌کنند به آن فکر نکنند، چون معتقدند با فکر به جنگ، جنگ را جذب می‌کنند. قانون جذب، مخدّری فکری است که مردم را در وهم و آرزوها فرو می‌برد. اگر قانون جذب از سوی مردم جهان پذیرفته شود، آن‌گاه هیچ اراده و نیرویی برای مقابله با ظلم و ستم در جهان باقی نخواهد ماند.

نویسنده کتاب «راز برای نوجوانان» که سعی کرده مطالب و آموزه‌های فیلم راز را برای نوجوانان که پذیرش بیشتری نسبت به آموزش‌ها و فراگیری مطالب دارند، ارائه دهد، می‌نویسد: «وقتی شما در مخالفت با جنگ تظاهرات کنید، در واقع در برابر جنگ مقاومت بورزید و به‌ شدت از جنگ متنفر شوید، بیشتر آن را خلق می‌کنید؛ زیرا فکری که با موضوعی مخالفت کند، اغلب همان را خلق می‌کند… حتی مقاومت‌های بشردوستانه مهاتما گاندی و دکتر مارتین لوتر کینگ هم به خشونت‌هایی فراوان منجر شد. دلیلش این است که مقاومت در برابر خشونت، خشونت بیشتری را به خودش جذب می‌کند.» [1]

آیا مروجان قانون جذب در خدمت ظالمان نیستند؟

پی‌نوشت:

[1]. راز قدرت برای نوجوانان، هرینگتون، پل، 1389، تهران، لیوسا، ص 150.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=61833

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!