1

ردپای موساد در آشوب‌های خونین ایران/ مصی علینژاد چه مأموریت جدیدی گرفته است؟

  • کد خبر : 42105
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
ردپای موساد در آشوب‌های خونین ایران/ مصی علینژاد چه مأموریت جدیدی گرفته است؟
برنار هانری لِوی که در جوانی یک کمونیست دوآتشهٔ طرفدار مائو بود، امروز دست‌کم به دلیل نقش ویژه‌اش در به آشوب و ویرانی کشیدن لیبی و سوریه، آن اندازه رسوا هست که برخی خبرنگاران و تحلیل‌گران، او را با «کرکس» مقایسه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، روز ۳۰ اکتبر (۸ آبان)، معصومه علینژاد قمی‌کلایی، معروف به «مسیح علینژاد»، در توئیتی (به پیوست تصویری)، از یک ملاقات خاص خبر داد. او نوشت:

” امروز با BHL

ما در مورد اینکه چگونه غرب به درستی به اوکراین در مبارزه با پوتین کمک می‌کند، صحبت کردیم، اما در اقدامی علیه جمهوری اسلامی که 100 معترض را کشته و هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه داده است تردید دارد. اتحادیه اروپا باید انقلاب در حال وقوع ایران را به رسمیت بشناسد.”

برای اهل فن، کسانی که به فراسوی «اخبار» لایه اول توجه دارند و هیاهوهای ژورنالیستی و تبلیغاتی حواس تحلیلی آنان را منحرف نمی‌کند، این ملاقات و این فرد خاص (BHL)، یک معنای بسیار مهم داشت. علینژاد، به عنوان نمادی از تندروترین و البته وابسته‌ترین طیف براندازان خارج از کشور به بیگانگان، با آشکار کردن این ملاقات و انتشار این خبر، رسماً اعلام کرد که مهره عملیاتی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و متحدان آن، برای پروژهٔ «تجزیه ایران» است.

BHL یا برنار هانری لِوی (Bernard-Henri Levy)، «فیلسوف» فرانسوی یهودی، یکی از بدنام‌ترین وابستگان عملیاتی ناتو در پوشش «آکادمیک» است که ردّ پای او در هر بحرانی در کشورهای مهم غیرهمسو با ناتو، که پای گسل‌های قومی، مذهبی و نژادی در میان باشد، دیده می‌شود.

هانری لِوی، از خاندان معروف یهودی لِوی (یا همان لاویان)، کسی است که به عنوان طراح اصلی جنبش «میدان» در سال ۲۰۱۴ در اوکراین شناخته می‌شود. جنبشی که در واقع، یک کودتای تماماً آمریکایی با هدف زمین‌گیر کردن دولت همسو با فدراسیون روسیه بود و رسماً توسط ویکتوریا نولاند، سفیر پیشین واشینگتن در کیف و معاون کنونی وزارت خارجه آمریکا، هدایت می‌شد.

هانری لِوی را از افراد حلقه اول «جرج سوروس»، زرسالار یهودی مشهور به «پدر انقلاب‌های رنگی» می‌دانند.

او آن اندازه در جنگ روسیه و اوکراین فعال و دخیل بود، که گزارش‌هایی از به دام افتادن او در محاصره کارخانه فولاد آزوف‌استال توسط نیروهای روسی، گه گفته می‌شد ده‌ها عنصر عملیاتی و جاسوسی ناتو در آن‌جا محاصره شده بودند، منتشر شد و این که شخص امانوئل مکرون، بارها برای چانه‌زنی درباره استخلاص لِوی از چنگ نیروهای روسی با پوتین مذاکره تلفنی کرده بود.

او در طرحی کاملاً آشکار و وقیحانه، پروژهٔ کلید زدن «جنگ جهانی سوم» را، به طرفیت مجمع زرسالاران جهانی و از طریق تحریک به درگیری مستقیم میان مسکو و ناتو دنبال می‌کند. او شخصاً با مقامات سیاسی رده‌های مختلف در کشورهای عضو نانو رایزنی داشته تا پروژه «بستن آسمان اوکراین» را محقق سازد که معنایی جز درگیری مستقیم روسیه با ناتو ندارد.

از جمله عناصری که در اوکراین، با حمایت و هدایت شخص لِوی در سیستم نظامی و سیاسی اوکراین رشد کرد، سرهنگ ماکسیم مارچنکوف فرمانده ناحیه نظامی اودسا است که یک نازی و یک ضدروس افراطی است.

او پیش‌تر از این در جنگ‌های داخلی لیبی، در جنبش میدان تحریر در مصر حضور فعال در تحریک آشوب و هدایت جنبش‌های اعتراضی به سمت خونین شدن و جنگ داخلی داشت. نقش او در لیبی، یک نقش کلیدی بود و بر اساس اسنادی محرمانه که بعدتر منتشر شد، او اساساً نماینده ویژهٔ سارکوزی (رییس جمهور وقت فرانسه) در بنغازی و در میان مسلحین ضد دولت وقت لیبی بود.[1]

جالب این‌جاست که وقتی در اکتبر ۲۰۱۴، او به قصد مداخله در رویدادهای تونس وارد این کشور شد، به محض اینکه مردم تونس از فرود او در فرودگاه آن کشور مطلع شدند هزاران تن از تونسی‌ها در روز ۱ نوامبر ۲۰۱۴ به خیابان‌ها آمده و با اعتراض تند به دخالت‌های لوی خشم خود را ابراز کردند بطوری که او مجبور شد از درهای اظطرای پستی فرودگاه را ترک کند و از تونس خارج شود.

در آن روزها کمیتهٔ ملی حمایت از مقاومت عرب ضد عادی سازی روابط با صهیونیسم تونس طی بیانیه‌ای تحرکات لوی را در آن کشور محکوم کرد. و آن موضع را در بیانیه‌ای تشریح کرد:

“همه می‌دانند که حضور او در کشور یک مصیبت بزرگ است براستی او بوسیله چه کسی دعوت شده است؟ آیا معقول است که یک تروریست جدی صهیونیستی را دعوت کنید آیا نمی‌دانید او کسی است که علیه منافع ملی ما و مسائل جهان اسلام مواضع خصمانهٔ دارد.”[2]

او از سرسخت‌ترین مبلغان و طرفداران منافع رژیم اسراییل در دنیاست. شبکه الجزیره در گزارشی در وبسایت خود (۲۲ آوریل ۲۰۱۲)، او را «دوست» صهیونیست‌ها خواند که در تحرکات خود در مناقشه فلسطینی‌ها و رژیم اسراییل، مدافع منافع دولت یهودی است.[۳]

او البته فقط طرفدار رژیم تل‌آویو نیست، بلکه بنا بر قرائنی، او یک پیمانکار عملیات روانی است که در مقاطع مختلف با موساد همکاری ارگانیک داشته است.[4] او که در جریان جنگ داخلی سوریه با هدف سرنگونی دولت این کشور، به شدت موضع ضداسد داشت، بارها تلاش کرد با برجسته‌سازی و تکرار دروغ‌هایی چون استفاده نیروهای دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان، «منطقه پرواز ممنوع» و ورود مستقیم ناتو به معرکه سوریه را کلید بزند.[5][6] در 27 آگوست 2013، او به همراه چند ده تن از به اصطلاح اندیشمندان «نومحافظه‌کار» گردآمده در اندیشکده‌ای موسوم به «ابتکار سیاست خارجی (FPI)، نامه‌ای به باراک اوباما نوشته بودند و از او خواستند هر چه زودتر دستور مداخله نظامی مستقیم آمریکا با هدف «تغییر حکومت» را صادر کند.[7]

از دیگر پروژه‌های همکاری او با موساد، بحث تجزیه عراق و به طور خاص، جداسازی اقلیم کردستان از این کشور است، طرحی که بیش و پیش از هر دولتی در دنیا، رژیم صهیونیستی پیگیر آن بوده و هست. لوی بارهای مهمان شخ مسعود بارزانی بوده و بارها از تریبون‌های مختلف بر تبدیل اقلیم به یک کشور مستقل تاکید کرده است.[8]

به هر روی، برنار هانری لِوی، که در جوانی یک کمونیست دوآتشهٔ طرفدار مائو بود، امروز، دست‌کم به دلیل نقش ویژه‌اش در به آشوب و ویرانی کشیدن لیبی و سوریه، آن اندازه رسوا هست که برخی خبرنگاران و تحلیل‌گران، او را با «کرکس» مقایسه می‌کنند که بوی «خون» را، از هر نقطه جغرافیایی که رنگی از تقابل با رژیم تل‌آویو در آن باشد، بو می‌کشد و به آن سو پرواز می‌کند تا با تحریک گسل‌های قومی، نژادی و مذهبی، سناریوی تجزیه را کلید بزند.

معصومه علینژاد رسماً یک پیمانکار رسمی در شاخه عملیات روانی ناتو است که انهدام دولت-ملتی به نام ایران را به عنوان هدف غایی نصب‌العین دارند.

[1]-https://ekurd.net/wp-content/uploads/2021/11/Leaked-document-Bernard-Henri-Levy-Qatar-Hamad-Jabor-Al-Thani-Sep-20-2011-Ekurd-net.pdf

[2]-https://dana.ir/news/1213834.html/share

[3]-https://www.aljazeera.com/opinions/2012/4/22/bernard-henri-levy-a-friend-to-israel/

[4]-https://www.veteranstoday.com/2017/05/13/mossadist-philosopher-bernard-henry-levy-gets-pied-in-serbia/#_ftn1

[5]-https://www.newsweek.com/bernard-henri-levy-stop-assads-slaughter-syria-64433

[6]-https://www.newsmax.com/Newsfront/levy-syria-assad-partner/2013/09/18/id/526419/

[7]-https://www.counterpunch.org/2013/09/03/no-war-for-bernard-henri-levy/

[8]-https://darkamazi.net/farsi/archives/1022952

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=42105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!