0

جهلِ مقدسِ فرقان نتیجه بدفهمی از دین بود

  • کد خبر : 50536
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
جهلِ مقدسِ فرقان نتیجه بدفهمی از دین بود
کربلا و قتل وحشیانه امام حسین (ع) و بند و اسارت خاندان عصمت و طهارت از چه برخاسته بود به جز جهل مقدس.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، بدفهمی از دین است که جهل مقدس را پدید می آورد. پدیده‌ای که نه تنها اسلام بلکه مسیحیت نیز سالها با آن دست و پنجه نرم کرده است. در تاریخ اسلام ثمرات این جهل پدید آمدن و رخ دادن دهشتناک ترین حادثه است.

کربلا و قتل وحشیانه امام حسین (ع) و بند و اسارت خاندان عصمت و طهارت از چه برخاسته بود به جز جهل مقدس.

پس از این نیز بارها و بارها بدفهمی از دین و تفسیر به دل خواه متن مقدس نتایجی به بار آورد که اگر چه به هیچ روی با آن حادثه یعنی یوم عاشورا برابر نبود اما بازهم دامن اسلام را گرفت و ضربه‌ای بر پیکره این دین وارد ساخت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همین جهل باز هم دامن گیر نهضتی شد که اگر متفکرینش را ترور نمی‌کردند چه بسا گسترش نهضت و صدور انقلاب به شکلی کامل‌تر از آنچه امروز صورت گرفته، انجام می‌شد.

افرادی چون شهید مرتضی مطهری و شهید بهشتی تئورسین ها و به دیگر سخن مغز متفکر نظام نوخاسته و برپاخواسته جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شدند که هر دوی اینها قربانی همین جهل مقدس شدند که در این میان ترور شهید مطهری به دست گروهک فرقان نمونه کاملی از تاثیر جهل مقدس در افراد است.

اکبر گودرزی سرکرده این گروهک، طلبه جوانی بود که دچار همین مسئله شده و عده ای که آنها نیز گرفتار همین بدفهمی بودند را با خود همراه کرده و آیت الله مطهری را با دعوی مدعیات پوچ به شهادت رساندند.

ادعاهایی همچون همکاری با طاغوت!!!، بدعت گزاری در دین، مبارزه و روشنگری پیرامون ماتریالیسم انحرافی که گودرزی به خورد جوانان می‌داد که هیچ کدام مبنای شرعی عقلی و قانونی نداشت و در نهایت همین جهل مقدس موجب خسارتی جبران ناپذیر شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=50536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.