5

اولین ازدواج همجنس‌گرایان؛ قصه‌ یک زندگی ناکام از ۱۲۰ سال پیش

  • کد خبر : 51791
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۶:۴۱
اولین ازدواج همجنس‌گرایان؛ قصه‌ یک زندگی ناکام از ۱۲۰ سال پیش
حدود یک قرن قبل از قانونی شدن ازدواج همجنس گرایان در چندین کشور، 2 زن به خواسته دل‌شان تن دادند و رسما با هم ازدواج کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، الیزا و مارسلا در ابتدا با هم دوست بودند، اما در نهایت، آنها جرقه‌ای از یک ارتباط عمیق‌تر را در خود احساس کردند. مارسلا گراسیا ایباس و الیزا سانچز لوریگا در حال آموزش در کالج تربیت معلم در کورونیای اسپانیا بودند. کم کم متوجه شدند که هدف و کار یکسان آنها را به هم نزدیک نکرده است بلکه در واقع حس علاقه عمیقی بین‌شان وجود دارد. مارسلا و الیزا به عنوان دو دوست نزدیک ارتباط‌شان را ادامه دادند، اما با گذشت زمان، رابطه آنها صمیمی‌تر شد. ارتباط آنها به حدی قوی بود که حتی اطرافیان نیز متوجه آن شدند.

وقتی والدین مارسلا متوجه شدند که دخترشان می‌تواند با داشتن یک رابطه همجنس‌گرایانه باعث رسوایی شود، به این نتیجه رسیدند که وقت آن رسیده است که او را از مدرسه خارج کنند.

پدر و مادر مارسلا او را به مادرید فرستادند به این امید که دوری، تمام اشتیاق او و الیزا را خاموش کند. اما، آنها اشتباه می‌کردند.

اولین ازدواج همجنس‌گرایان

گرفتن هویت جعلی تنها راهی بود که آنها می‌توانستند به طور رسمی ازدواج کنند

سال‌ها بعد وقتی الیزا و مارسلا دوباره همدیگر را ملاقات کردند، به خوبی در حرفه تدریس موفق شده بودند. الیزا پس از اتمام تحصیلاتش معلم شد، در حالی که مارسلا در روستای کالو تدریس می‌کرد.

این دو خانم پس از ملاقات مجدد، باز هم رابطه خود را شروع کردند. شغل‌شان طوری بود که روزها در شهرهای متفاوتی بودند، اما شب ها را با هم می‌گذراندند. این کار تا سال 1901 ادامه داشت، زمانی که الیسا هویتی جعلی برای خود انتخاب کرد تا بتواند با معشوقش ازدواج کند. او نه تنها ظاهری مردانه داشت، بلکه نام خود را به ماریو تغییر داد!

در 8 ژوئن 1901، مارسلا رسما با الیزا که در آن زمان در پوشش ماریو بود ازدواج کرد. این رویداد بعدها به عنوان یکی از اولین ازدواج های همجنس گرا شناخته شد.

وقتی رازشان فاش شد، مجبور به فرار شدند..

الیزا و مارسلا

همانطور که می‌توان انتظار داشت، ازدواج الیزا و مارسلا مورد توجه همسایگانشان قرار نگرفت. «ازدواج بدون مرد» (به قول معروف) واکنش های متعددی را برانگیخت و حتی موضوع را به تیتر روزنامه ها کشاند. دیری نپایید که اطرافیانشان دیگر نمی‌توانستند چشم بر این اتفاق بپوشانند.

به یک دکتر دستور داده شد تا تأیید کند که آیا ماریو واقعاً مرد است یا خیر. حتی اگر ماریو سعی کرد ادعا کند که یک هرمافرودیت یا دو جنسی است، ماهیت واقعی ازدواج در نهایت فاش شد. متأسفانه این اتفاق عواقب سختی برای آنها به همراه داشت. این زوج شغل خود را از دست دادند و تکفیر شدند. حکم بازداشت‌شان نیز صادر شد.

گفته می‌شود که الیزا و مارسلا خانه خود را ترک کردند و در نهایت به آرژانتین رسیدند.  اطلاعات زیادی در مورد زندگی الیزا و مارسلا پس از فرار از خانه در دست نیست. با این حال، در سال 2008، نارسیسو دو گابریل، مورخ، کتابی با عنوان «الیزا و مارسلا، فراتر از مردان» منتشر کرد که در آن سعی کرد برخی از شکاف‌ها را پر کند.

گابریل در این کتاب روایت کرد که چگونه الیزا و مارسلا در پورتو پرتغال دستگیر، زندانی و سپس آزاد شدند. نویسنده همچنین ادعا کرده که الیزا که نام ماریا را برگزیده بود، در سال 1903 با کریستین جنسن ازدواج کرد.

چندین دهه پس از جنگیدن الیزا و مارسلا برای عشقشان، فیلمی به افتخار آنها ساخته شد و در سال 2019 به نمایش درآمد.

اولین ازدواج همجنس‌گرایان

 

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=51791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!