1

خدمتکاری جنسی زنان کره‌ای برای آمریکاییان

  • کد خبر : 51856
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
خدمتکاری جنسی زنان کره‌ای برای آمریکاییان
بخشی از سرمایه و پیشرفت امروز کره جنوبی به خاطر دلارهائی است که از راه تجارت جنسی زنان کره‌ای و شرکت سربازانشان در جنگ‌های نیابتی و ... به دست آمده است؛ مانند ماجرای دختران نوجوانی که ربوده و برای تجاوز جنسی در اختیار نظامیان آمریکائی قرار می‌گرفتند و در عوض دلار وارد چرخه اقتصاد کره می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، یکی از مشکلات مردم کره جنوبی در سال‌هایی که تحت اشغال ژاپن بودند، سوء استفاده از زنان کره‌ای بوده‌ است. هزاران دختر و زن کره‌ای به روسپیگری و خدمات جنسی به نظامیان ژاپنی مشغول بودند. این زنان با اصطلاح زنان آسایشگر معرفی می‌شدند. در سال 1945 کشورهای عضو گروه متفقین، از جمله آمریکا کره را اشغال کردند. بعد از آن آمریکا با استفاده از نظامیان فاسد خود حدود 3 سال حکومت نظامی در کره بر قرار کرد و جنایات زیادی انجام داد.

یکی از این جنایات بهره‌گیری از زنان کره‌ای به قصد کام‌جویی جنسی بود. البته آمریکائی‌ها همیشه خود را به عنوان منجی و نجات‌بخش معرفی می‌کردند و لذا اجازه نمی‌دادند این جنایات جنسی و جنگی منتشر شود. برای خدمات جنسی دختران و زنان کره‌ای به آمریکائی‌ها یک شهرک اختصاصی ایجاد کرده بودند و این زنان با وعده کار و اشتغال فریب داده می‌شدند و همچنین موارد زیادی دختران نوجوان توسط افرادی ربوده شده و در اختیار دلالان جنسی قرار می‌گرفتند.

نکته غم‌بار داستان اینجا است که دختر 17 ساله‌ای که دنبال درس و رفتن به دانشگاه و رسیدن به شغل و زندگی ایده‌آل است، ناگهان دزدیده می‌شود و هر روز توسط چندین مرد خشن و غریبه مورد تجاوز قرار می‌گیرد. آرزوها و زندگی او تباه شده، خبری از خانواده ندارد و بزرگترین حامی او یعنی مقامات دولتی، به جای اینکه به او کمک کنند خودشان شریک جرم هستند و این امر را به صورت نامحسوس و پنهانی تأیید می‌کنند؛ مسئولان دولت وقت این زنان را وطن پرست می‌نامیدند تا برای پیشرفت کره از طریق تجارت جنسی دلار به دست بیاورند.

بخشی از سرمایه و پیشرفت امروز کره به خاطر دلارهائی است که از راه تجارت جنسی زنان کره‌ای و شرکت سربازانشان در جنگ‌های نیابتی و … به دست آمده است؛ امروزه هم بار گران این پیشرفت و اقتصاد بر گردن مردم کره است که به نفع چائبول‌ها[1] کار می کنند.

پس از آن که زنی به نام «یون گئوم آی» که در سال ۱۹۹۲ میلادی توسط یک سرباز امریکایی مورد تجاوز وحشیانه قرار گرفت و به قتل رسید مردم کره جنوبی توجه بیشتری به استثمار جنسی در شهرک‌های اردوگاهی از خود نشان دادند.

«هنگامی که «چو سون اوک» در سال ۱۹۷۷ هفده ساله بود سه مرد او را ربودند و به یک دلال محبت در دونگ دو چئون شهرکی در شمال سئول فروختند. او در آستانه آغاز دوره تحصیلی دبیرستان قرار داشت، اما به جای دنبال کردن رویایش برای رقصنده باله شدن، مجبور شد پنج سال را زیر نظر دائمی دلال محبت بگذراند و برای ارائه خدمات جنسی به کلوپی در همان نزدیکی برود. مشتریان او چه کسانی بودند؟ سربازان آمریکایی.

در سالیان پس از پایان جنگ بسیاری از زنان کره‌ای در «گیجی چون» یا شهرک‌های اردوگاهی که در اطراف پایگاه‌های نظامی امریکا ساخته شده بود مشغول به کار بودند.  ۱۰۰ زن از این دسته، زمانی که دادگاه عالی کره جنوبی به دلیل آسیب‌های جنسی متحمل شده ایشان، حکم پرداخت غرامت صادر کرد، به پیروزی چشمگیری دست یافتند. بنابر حکم دادگاه، دولت وقت کره جنوبی به دلیل توجیه و تشویق فحشا در شهرک‌ها به بهانه کمک به کره جنوبی برای حفظ اتحاد نظامی خود با ایالات متحده و کسب دلار‌های آمریکایی مجرم شناخته شد.

شش زن کره‌ای توضیح دادند که چگونه دولت وقت کره جنوبی پیش از رها کردنشان از آنان برای منافع سیاسی و اقتصادی خود سوءاستفاده کرده بود. قربانیان با تکیه بر احکام دادگاه اکنون قصد دارند پرونده شکایت خود را به ایالات متحده ببرند.

«پارک گئون آئه» که در سال ۱۹۷۵ در ۱۶ سالگی به یک دلال محبت فروخته شد می‌گوید:«آمریکایی‌ها باید بدانند که برخی از سربازانشان با ما چه کردند؟! کشور ما در اتحاد با ایالات متحده، همراه شد؛ با این وجود، سربازان امریکایی در کشورمان هر کاری که می‌توانستند با ما انجام می‌دادند. آیا این درست بود.؟» در آن زمان ۱۰ هزار زن آسایشگر جذب شده بودند و به ۵۰ هزار سرباز امریکایی خدمات جنسی ارائه می‌دادند.

«ریچارد نیکسون» رئیس جمهور اسبق امریکا در سال ۱۹۶۹ در گزارشی دولتی خطاب به پارلمان نشان داد که کره جنوبی سالانه ۱۶۰ میلیون دلار از طریق تجارت جنسی ناشی از حضور نظامی ایالات متحده درآمد داشته است؛ در حالی که کل صادرات آن کشور در آن زمان، ۸۳۵ میلیون دلار بود.[1]

این حقیقت تلخ کشور کره است که تا الآن هم تجارت جنسی زنان در آن وجود دارد، امّا رسانه‌ها این بخش از کره را به مخاطب نشان نمی‌دهند بلکه یک بهشت رؤیایی از کره جنوبی به تصویر می‌کشند؛ رسانه‌ها مخاطب را فریب می‌دهند و مشاهده می‌شود برخی نوجوانان کره را بهشت می‌پندارند لذا هویت ایرانی اسلامی خود را رها و آرزوی زندگی در کره را در سر می‌پرورانند. حتی برخی به یادگیری زبان کره هم رو کرده‌اند.

پی‌نوشت:

[1]. چائبول به شرکت‌های بزرگ خصوصی (مانند سامسونگ) در کره جنوبی گفته می‌شود که به شکل خانوادگی اداره می‌شوند.

[2]. پایگاه خبری تحلیلی روز نو، تیتر خبر: راز مگو در کره جنوبی؛ تجارت جنسی زنان کره‌ای برای سربازان آمریکایی، کد خبر: ۵۶۵۸۷۳ تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=51856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!