0

کنعانی: چگونه دولت بلژیک با ادعای مبارزه با تروریسم به رهبر فرقه منافقین تریبون می‌دهد؟

  • کد خبر : 55087
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۲۵
کنعانی: چگونه دولت بلژیک با ادعای مبارزه با تروریسم به رهبر فرقه منافقین تریبون می‌دهد؟
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: چگونه دولت بلژیک با ادعای مبارزه با تروریسم می‌تواند به رهبر فرقه تروریستی منافقین در خاک خود تریبون بدهد؟

به گزارش پایگاه خبری مفاز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به سفر سرکرده گروهک تروریستی منافقین به بروکسل پایتخت بلژیک به منظور سخنرانی در تجمع این گروهک در پیامی به زبان انگلیسی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با توجه به جنایات و ترورهای سنگین گروهک تروریستی مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) علیه مردم ایران و ماهیت فریبکارانه آنها که نهادهایی مانند پارلمان اروپا به آن اذعان دارند، چگونه دولت بلژیک با ادعای مبارزه با تروریسم می‌تواند به رهبر این فرقه در خاک خود تریبون بدهد؟

حضور سرکرده این گروهک تروریستی در بلژیک در حالی صورت گرفته که در فوریه ۲۰۲۳ اتحادیه اروپا ‌با صدور قطعنامه‌ای، این گروهک را متهم به ارعاب، شکنجه و قتل کرده و از اقدامات گمراه کننده منافقین در سوءاستفاده از نمایندگان اروپایی در اتحادیه اروپا انتقاد کرد.

پارلمان اروپا در فوریه سال ۲۰۲۳ با تشکیل کمیته ویژه دخالت خارجی در روند‌های دموکراتیک در اتحادیه اروپا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای جلوگیری از دخالت خارجی در این پارلمان تهیه کرد که در ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۳ تصویب شد. اتحادیه اروپا در سال ۱۳۸۷ گروهک تروریستی منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی خود خارج کرد.

سرکرده گروهک تروریستی منافقین چندی پیش و در ادامه دوره‌گردی‌هایش به پارلمان ایتالیا رفت که این اقدام منجر به احضار سفیر ایتالیا در تهران به وزارت امور خارجه انجامید و به وی گفته شد که این اقدام مصداق بارز ترویج و تشویق تروریسم است.

سخنگوی وزارت خارجه پنجم تیر ۱۴۰۲ نیز در نشست هفتگی با خبرنگاران در این باره اظهار داشت: این سازمان تروریستی کارنامه سیاه و ثابت شده‌ای دارد و ماهیت تروریستی این سازمان بر کسی پنهان نیست. این سازمان با این ماهیت در هر کجا قرار بگیرد می‌تواند برای میزبانان محل خطر و تهدید باشد. بیش از ۱۷ هزار از شهروندان ایرانی اعم از دولتمردان، نمایندگان مجلس و شهروندان عادی توسط این سازمان تروریستی ترور شدند و در هر کجا هستند باید مورد بازخواست و پیگرد کشورهای میزبان قرار بگیرند.مسؤولیت هر کشوری است که اعضای این سازمان در آنجا قرار دارند که اقدام لازم را برای برخورد حقوقی و قضایی علیه آن انجام دهند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=55087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.