2

وجه تشابه داعش و شیعه انگلیسی

  • کد خبر : 60687
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۱۶
وجه تشابه داعش و شیعه انگلیسی
دشمنان اسلام با ایجاد دو فرقه منحرف وهابیت و شیعه انگلیسی، در صددند که به واسطه اختلاف‌افکنی این دو گروه، مسلمانان را به خود مشغول سازند و آتش جنگ فرقه‌ای و مذهبی را در بین آنان برافروزند و باعث ضعف قدرت اسلام و دولت‌های اسلامی و مانع رشد و گسترش اسلام شوند. این دو فرقه به مانند دو لبه‌ی قیچی بر علیه وحدت اسلامی عمل می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، دشمنان اسلام با ایجاد دو فرقه منحرف وهابیت و شیعه انگلیسی، در صددند که به واسطه اختلاف‌افکنی این دو گروه، مسلمانان را به خود مشغول سازند و آتش جنگ فرقه‌ای و مذهبی را در بین آنان برافروزند و باعث ضعف قدرت اسلام و دولت‌های اسلامی و مانع رشد و گسترش اسلام شوند. این دو فرقه به مانند دو لبه‌ی قیچی بر علیه وحدت اسلامی عمل می‌کنند.

در طول تاریخ جهان اسلام، همواره دو رویکرد اصلی فکری و مذهبی به نام تسنن و تشیع حضور داشته است و این دو مذهب با فراز و نشیب‌های متعددی در کنار هم با مسالمت و تعامل، به حیات خویش ادامه دادند؛ ولیکن در برهه‌ای از زمان به واسطه ضعف سیاسی و نظامیِ امپراطوری‌های اسلامی، از سوی دول اروپایی، ممالک اسلامی به استعمار آنان درآمدند. این قدرتهای استعماری، برای آن‌که از قدرت و پیشرفت فزاینده‌ی مسلمانان و رشد اسلام، جلوگیری کنند فرقه‌های منحرفی را در عالم اسلام پدید آورند که سرآمد این فرقه‌های منحرف که از متن اهل سنت سر برآورده، وهابیت است.

فرقه منحرف دیگری نیز در عالم تشیع  و با حمایت انگلیسی‌ها سربرآورده که مقام معظم رهبری مدظله‌العالی نام آن را «شیعه انگلیسی» نهاده است. در این متن سعی داریم برخی از وجوه شباهت این دو جریان را بیان کنیم:

«سید هادی افقهی» یکی از کارشناسان مسائل جهان اسلام در مورد اهداف مشترک اسلام داعشی و تشیع انگلیسی می‌گوید: «این دو جریان در هشت محور با هم دارای نقاط تلاقی و مشترک هستند؛ از جمله اینکه هر دو جریان، ضد آرمان قدس و مخالف فلسطین هستند؛ هر دو جریان برداشت سطحی و گزینشی از آیات قرآن و احادیث نبوی دارند، هر دو جریان به‌شدت ضد نهادها و شخصیت‌های انقلابی در جهان اسلام هستند؛ هر دو جریان علمای شیعه و سنی را تکفیر می‌کنند، هر دو جریان از شیوه‌های عوام‌فریبی، ریاکاری، دروغ و نفاق استفاده می‌کنند، هر دو جریان از حمایت‌های مالی و سیاسی کشورهای استکباری برخوردار هستند؛ هر دو جریان به دنبال بحران، تشنج و جنگ‌افروزی میان امت اسلام هستند».[1] مقام معظم رهبری نیز فرمودند که: «شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو لبه یک قیچی هستند، سعیشان این است مسلمانان را به جان هم بیندازند و به آتش اختلافات بدمند.»[2]

بنابراین جریان افراطی شیعی در کنار افراطی‌های سنی و داعش دو لبه‌ی یک قیچی هستند تا اصل اسلام را پاره کرده و ماهیت دین حقیقی در زمان حاضر را نابود کنند؛ آیت‌الله اراکی دبیر مجمع تقریب مذاهب نیز در مورد این دو جریان و یکی از حامیان این دو یعنی عربستان سعودی فرمودند: «عربستان سعودی که خود یکی از حامیان اصلی داعش و جریان‌های تکفیری است و از تشیع لندنی و داعش حمایت می‌کند اجازه نمی‌دهد یک برگه مفاتیح‌الجنان از ما وارد این کشور شود و می‌گویند در آن زیارت عاشورا قرار دارد؛ ولی این آقایان(رهبران تشیع لندنی)، عربستان برای آنها خانه مادری است و هر وقت بخواهند می‌روند و می‌آیند، تنها کتاب‌هایی که در عربستان سعودی آزاد است کتاب‌های مربوط به این آقایان است.» [3]

بنابراین باید گفت که تشیع لندنی و داعش هر دو  فرزند استعمار و استکبار هستند؛ ازاین‌رو نباید انتظار داشت تا سردمداران این جریان‌های افراطی_تکفیری، استکبار ستیزی را شعار خود قرار داده و در عمل نیز از سلطه غرب بر کشورهای اسلامی و شیعیان جهان نگرانی داشته باشند؛ بلکه آنها عملاً تعامل سازنده‌ای با کشورهای غربی و مستکبران عالم داشته‌اند و این دولت‌ها و عواملشان نیز همواره حامی آنها بوده‌اند.

پی‌نوشت:

[1]. محمدعلی افضلی، محمدعلی مومنی ها، غلو و افراط گرایی در جریان شیعه انگلیسی، ص192، انتشارات دانشگاه جامع امام حسین (ع).

[2]. بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، تاریخ27/9/1395.

[3]. محمدعلی افضلی، محمدعلی مومنی ها، غلو و افراط گرایی در جریان شیعه انگلیسی، ص193، انتشارات دانشگاه جامع امام حسین (ع).

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=60687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.