2
مولوی حسام:

از تمام علما می‌خواهیم حکم مرتد بودن طالبان را اعلام کنند

  • کد خبر : 23441
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
از تمام علما می‌خواهیم حکم مرتد بودن طالبان را اعلام کنند
رئیس شورای اخوت و رئیس مجمع علمای افغانستان گفت: طالبان تمان زنان و خواهران را بی‌حیا و بی‌شرم می‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مولوی حبیب‌الله حسام، رئیس شورای اخوت و رئیس مجمع علمای افغانستان در گفتگویی اظهار کرد: طالبان تمان زنان و خواهران را بی‌حیا و بی‌شرم می‌دانند. تمام علمای مساجد که با آمریکا جنگ کرده بودند را به دلیل بیعت نکردن با امارت اسلامی، کافر می‌دانند و برای آنها جانشین تعیین می‌کنند.

وی افزود: طالبان یک فتنه عظیم هستند که کشتن مسلمانان را عبادت می‌دانند و کشور را به گورستان تبدیل کرده‌اند. آنها بستن دستار به سر را امری دینی می‌دانند اما جان انسان‌ها برای‌شان ارزشی ندارد تا حکم شرعی کشتن مسلمان را بدانند.

رئیس مجمع علمای افغانستان مطرح کرد: ما با مدارس دینی در داخل و خارج از کشور ارتباط برقرار کرده‌ایم تا دعوت به مقاومت را توسعه دهیم و از آنها می‌خواهیم که در یک سطح واحد و متحد باشند و ان‌شاءالله اعلامیه‌ای همگانی مبنی بر مرتد بودن طالبان و جهاد علیه‌شان منتشر شود.

مولوی حسام ادامه داد: باور من این است که ملا هبت‌الله آخوند‌زاده زنده نیست. وی پیش از این امام یکی از مساجد قندهار و قاضی بود، همچنین عالم فقهی بود نه عالم سیاسی.

وی افزود: با توجه به اینکه قبلا او را از نزدیک ملاقات کرده بودم می‌توان گفت عکس‌هایی که با نام ملا هبت‌الله منتشر می‌شود جعلی است و طبق اطلاعات ما، وی طی یک توطئه توسط پاکستان کشته شده است. اما این مسئله از سوی استخبارات پاکستان مخفی نگه داشته شده تا از بروز درگیری در میان طالبان جلوگیری شود.

مولوی حسام دلیل دیگر افشا نکردن این مسئله، را اعمال فشار برای معرفی رهبر طالبان از سوی شبکه حقانی عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=23441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!