2

مراکز دینی که تکفیر را دامن می‌زنند پیرو سیاست‌های استعماری هستند

  • کد خبر : 53287
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۲۷
مراکز دینی که تکفیر را دامن می‌زنند پیرو سیاست‌های استعماری هستند
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: برخی مراکز علمی دینی در جهان اسلام که به تکفیر و تفرقه دامن می‌زنند، در حقیقت سیاست قدرت‌های استعماری را دنبال می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، شامگاه دوشنبه ۲۳ مردادماه در دیدار جمعی از فراگیران سریلانکایی حاضر در دوره کوتاه‌مدت المصطفی اظهار کرد: جامعةالمصطفی پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت و هم‌اکنون ده‌ها هزار طلبه از بیش از ۱۳۰ ملیت در واحد‌های داخل و خارج از کشور این نهاد علمی به تحصیل اشتغال دارند.

وی در ادامه به تشریح فعالیت‌های علمی و پژوهشی المصطفی در عرصه بین‌المللی پرداخت و افزود: جامعةالمصطفی پذیرای همه علاقه‌مندان به آشنایی و کسب معارف اسلامی از مذاهب و ادیان مختلف است و در واحد‌های مختلف این دانشگاه، خواهران و برادران اهل‌ سنت، علوم اسلامی را بر اساس مبانی فقهی، تفسیری، کلامی و فلسفی خود می‌آموزند.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به عضویت این مرکز علمی در اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان، گفت: المصطفی هم‌اکنون بیش از ۳۰۰ تفاهم‌نامه همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی در داخل و خارج از کشور به امضا رسانده است و علاقه‌مند هستیم این همکاری‌ها را با مراکز دانشگاهی کشور سریلانکا داشته باشیم.

متعهد به تقریب میان مذاهب اسلامی هستیم

وی راهبرد المصطفی را احترام به فرهنگ‌ها، ادیان و مذاهب مختلف دانست و تصریح کرد: راهبرد تقریب میان پیروان مذاهب اسلامی برگرفته از مبانی انقلاب اسلامی است و المصطفی به عنوان نهادی برآمده از انقلاب اسلامی، خود را متعهد به آن می‌داند. تلاش ما این است تا دانشجویانی تربیت نماییم که پرچمدار دوستی و صلح در جهان باشند. تربیت‌یافتگان المصطفی، حلقه‌های وصل و برادری میان ملت‌ها هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به وجود برخی مراکز علمی دینی در جهان اسلام که به تکفیر و تفرقه دامن می‌زنند، یادآور شد: این مراکز در حقیقت سیاست قدرت‌های استعماری را دنبال می‌کنند. خدای تعالی به ما دستور داده است که با یکدیگر نزاع نداشته باشیم، زیرا موجب ضعف و سستی ملت‌های مسلمان می‌شود. این فرمان الهی است که ما در کنار هم و متحد با هم، در مسیر وحدت امت اسلامی گام برداریم.

وی با اشاره به همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان جامعةالمصطفی و مراکز علمی سایر ادیان در قالب تبادل استاد، برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های مشترک و…، ابراز کرد: المصطفی با دانشگاه‌های کشور‌های مختلفی همچون ایتالیا، رومانی، گرجستان، قرقیزستان، چین و… کنفرانس‌های سالانه‌ای را برگزار می‌کنند و همچنین آمادگی دارد به عنوان حلقه وصل میان مراکز علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران و سایر کشور‌ها از جمله سریلانکا نقش‌آفرین باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با تأکید بر لزوم تقویت ارتباطات علمی و فرهنگی میان ملت‌های مسلمان، اظهار کرد: سیاست دائمی استکبار ایجاد تفرقه و جدایی میان ملت‌ها بوده است تا نتوانند در کنار هم به یک قدرت تأثیرگذار تبدیل شوند. امیدواریم حضور شما در جمهوری اسلامی ایران فرصتی برای تقویت ارتباطات علمی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا را فراهم آورد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!