5

سازمان ملل: داعش در افغانستان 40 هزار جنگ‌جو دارد

  • کد خبر : 29804
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۵۶
سازمان ملل: داعش در افغانستان 40 هزار جنگ‌جو دارد
رسانه‌های خارجی به نقل از سازمان ملل گزارش داده‌اند که اکثریت جنگجویان داعش پس از سقوط دولت افغانستان، از زندان‌ها آزاد شده‌اند و بنابراین، خطر تروریسم در این کشور در حال افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سازمان ملل گزارش داد که شاخه خراسان داعش در حال حاضر ۴۰ هزار جنگ‌جو دارد که دو هزار سرباز این شاخه را جنگ‌جویان خارجی تشکیل می‌دهند.

دویچه وله گفته که براساس گزارش سازمان ملل اکثریت جنگ‌جویان داعش، در جریان سقوط جمهوریت از زندان‌ها آزاد شده‌اند و بنابراین، خطر تروریسم در افغانستان در حال افزایش است.

به گفته این رسانه، حاکمان کنونی کابل تلاش می‌کنند ایدئولوژی‌شان را بر مردم افغانستان تحمیل کنند؛ اما هیچ کاری برای حل مشکلات مردم انجام نمی‌دهند که ادامه این وضعیت باعث تقویت تروریسم خواهد شد.

دویچه وله گزارش داده است که تیمی از سوی شورای امنیت سازمان ملل برای نظارت بر تحریم‌ها علیه القاعده و داعش تعیین شده است.

این گفته‌ها در حالی است که رییس استخبارات داخلی بریتانیا به روزنامه دیلی‌میل گفته، افغانستان می‌تواند به آهن‌ربایی برای افراط‌‌گرایان بریتانیا تبدیل شود. او ابراز نگرانی کرده است که خطر تبدیل‌شدن دوباره افغانستان به لانه تروریسم وجود دارد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=29804

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.