2

رحیم‌ پور ازغدی: وهابیت یعنی دینداری بدون عقلانیت

  • کد خبر : 36320
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۱ - ۶:۲۲
رحیم‌ پور ازغدی: وهابیت یعنی دینداری بدون عقلانیت
عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: وهابیت یعنی دینداری بدون عقلانیت، عدالت، معنویت و رحمت حقیقی. مشکل وهابی‌ها با حرم اهل‌بیت(ع) و توسل، شفاعت و زیارت نیست بلکه مشکل آنها پیامبراکرم(ص) است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حسن رحیم‌ پور ازغدی در جمع طلاب طرح ولایت1401 در مجتمع مفتاح مشهد اظهار کرد: اگر حق طلبی می‌خواهید، به پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) نگاه کنید، زیرا آنها مظهر علم، آزادی، کرامت و نجابت هستند. رهبران همه نهضت‌های مقاومت، الگوهای عدالت که در برابر ظلم، سکوت نمی‌کنند و در زمان جهل، بی‌تفاوت نمی‌مانند و در مقابل ظلمت، نور پخش می‌کنند و نمی گذارند کسی ناآگاه بماند، از این خاندان گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه هر جا خطای معرفتی وجود داشته، اهل‌بیت(ع) با استدلال و محبت سخن می‌گویند و در برابر اشرافیت و استبداد می‌ایستند، ابراز کرد: ایشان نمایندگان انسان‌کامل و نماد انسانیت هستند که باید پیرو آنها باشیم. فضیلت، مروت، جوانمردی، بزرگواری، کریم بودن، آشتی‌نپذیری با ستم، دروغ و زشتی‌ها، جزء خصوصیات آنهاست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در عصر غیبت امام معصوم(ع) و در حالی که ولیّ خدا در ظاهر، غایب و در دسترس مردم نیست، خداوند به افرادی اعتماد کرده است که خلأ آنها را در حد امکان، پُر کنند که به همین جهت، افتخاری بالاتر و بزرگتر نیست.

رحیم‌ پور ازغدی خطاب به طلاب علوم دینی گفت: مردم به شما اعتماد می‌کنند زیرا طلاب هر چه می‌دانند و می‌گویند، کلام خداست و سبک زندگی شان، درست است. حتی اگر هیچکدام از این عبارات را به زبان نیاورند، ولی در عمل با زبان بدن و زندگی، اینها را بیان می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فردی که وارد مسیر حوزه می شود، دو پیام را برای خدا و خلق او بیان می‌کند. به خداوند متعال می‌گوید: به اعتماد تو خیانت نمی‌کنیم و به خلق خداوند می‌گوید: هدف ما، قدرت و شُهرت نیست، بلکه ما خادم بشریت هستیم و نمی‌خواهیم برای شما خدایی کنیم. ما در کنار شما با تمام مشکلات تان هستیم همان طور که افتخار اهل‌بیت(ع)، بندگی بود.

رحیم‌ پور ازغدی با بیان اینکه ما باید تابع اهل‌بیت(ع) باشیم و خودمان را با ایشان منطبق کنیم، اظهار کرد: اگر زیارت، توسل و شفاعت هدف شد، نه وسیله، نتیجه آن، تشیع قلابی است و از آن طرف تفکر وهابی ضد زیارت، ضد شفاعت، ضد توسل و مخالف ولایت است که باید گفت: اگر بخواهیم وهابیت خلاصه کنیم، دینداری بدون عقلانیت و عدالت و بدون معنویت و رحمت حقیقی است.

این مولف تصریح کرد: هدف و مشکل وهابی‌ها حرم اهل‌بیت(ع) نیست و با توسل، شفاعت و زیارت مشکلی ندارند، زیرا در قرآن به توسل و شفاعت اشاره شده و در منابع روایی اهل‌سنت، جزو محکمات است. به بیان دیگر، وهابیت منابع اهل‌سنت را هم قبول ندارند و مشکل‌شان اهل‌بیت(ع) نیست، بلکه مشکل‌شان خود پیامبر(ص) است. حتی آنها هر جا بخواهند شیعه را معرفی کنند، تشیع قلابی را مثال می زنند.

رحیم‌ پور ازغدی به ساده زیستی اهل بیت(ع) اشاره کرد و از سوی دیگر آماده بودن برای شهادت و در خدمت مردم بودن را مورد تاکید قرار داد.

وی اضافه کرد: امام شیعه در تشیع، امامی است که آگاه‌ترین و عالم‌ترین (اعلم و اصلح) و پاکیزه‌ترین و انسان‌ترین فرد، پس از پیامبر(ص) است و شیعه راستین، ائمه(ع) را اینگونه می‌شناسد و معرفی می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اگر به دنبال مجسمه تقوا و تجسم عدل هستیم، کسانی که در جزئی‌ترین مسائل زندگی عادل بودند، پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) هستند که باید از آنها پیروی کنیم.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=36320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.