1

دستگیری دو عضو داعش در آلمان

  • کد خبر : 60897
  • ۰۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
دستگیری دو عضو داعش در آلمان
دو عضو داعش به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله به پارلمان سوئد، در آلمان دستگیر شدند. گفته می‌شود این دو نفر تبعه افغانستان هستند و قصد داشتند پس از وقوع چندین مورد قرآن‌سوزی در سوئد، به پارلمان این کشور تیراندازی کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، دو تبعه افغانستان به نام‌های ابراهیم م.گ و رامین. ن روز سه‌شنبه در آلمان بازداشت شدند. گفته می‌شود که آنها برنامه‌های مشخصی برای تیراندازی به پلیس و مردم در نزدیکی پارلمان سوئد در استکهلم داشتند.

دادستان‌های آلمانی اعلام کرده‌اند که این دو عضو داعش، حمله را با کمک فرماندهان داعش طراحی کرده‌اند و چندین تلاش ناموفق برای خرید سلاح انجام داده‌اند.

آنها بر این باورند که این حمله به دستور دولت اسلامی خراسان، شاخه‌ای از گروه شبه نظامی فعال در افغانستان صادر شده است.

ظاهراً برنامه‌ریزی برای حمله در تابستان ۲۰۲۳ پس از وقوع چندین مورد قرآن‌سوزی در ملاءعام در سوئد طراحی شده است. قرآن‌سوزی در سوئد و دانمارک منجر به واکنش شدید در جهان اسلام و بحث بر سر محدودیت‌های آزادی بیان شد.

پلیس آلمان می‌گوید ابراهیم م.گ اگوست گذشته به شاخه آلمانی داعش خراسان ملحق شد و با کمک رامین ن. برای شبه‌نظامیان در سوریه پول جمع‌آوری کرده بود. به گفته دادستان، این دو مرد پس از اینکه به آنها دستور داده شد تا در پاسخ به آتش زدن قرآن یک حمله ترتیب دهد، حمله را طراحی کردند.

دفتر دادستانی آلمان که به پرونده‌های تروریسم رسیدگی می‌کند اعلام کرد: این دو نفر قصد داشتند به افسران پلیس و دیگران در محوطه پارلمان سوئد تیراندازی کنند.برای این منظور، آنها با مشورت عوامل داعش تدارکات مشخصی را انجام داده بودند.

انتظار می‌رود این دو مرد امروز چهارشنبه نزد قاضی برده شوند. این دو مرد به توطئه برای ارتکاب جنایت و نقض قانون تجارت خارجی که شامل ممنوعیت خرید و فروش سلاح می‌شود، متهم هستند.

سرویس‌های امنیتی سوئد در آگوست گذشته سطح تهدید تروریستی را از وضعیت آماده‌باش به سطح بالا افزایش و هشدار دادند که این کشور به یک هدف اولویت‌دار تبدیل شده است.

مقامات سوئدی سوزاندن قرآن را محکوم کرده‌اند اما هنوز در حال بررسی این موضوع هستند که آیا قوانین مربوط به ممنوعیت، چنین اقداماتی را تشدید می‌کنند یا خیر.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=60897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.