4

دستور تهدیدآمیز طالبان: حضور هم‌زمان زنان و مردان در پارک‌ها ممنوع است

  • کد خبر : 33292
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
دستور تهدیدآمیز طالبان: حضور هم‌زمان زنان و مردان در پارک‌ها ممنوع است
حکومت طالبان از زمان آغاز دور تازه به قدرت رسیدن خود در افغانستان محدودیت‌های زیادی را علیه زنان و دختران این کشور اعمال کرده است. این درحالی است که مسئولان این حکومت در روزهای آغازین تصرف افغانستان تاکید کرده بودند که به رعایت حقوق زنان قائل بوده و حقوق آنها را به رسمیت خواهند شناخت.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت طالبان، حضور همزمان زنان و مردان در پارک‌های تفریحی را ممنوع اعلام کرد.

آنها به شهروندان افغان هشدار داده‌اند که با هرگونه تخلف از این تصمیم، برخورد قانونی می‌شود و هیچ‌کس هم حق شکایت ندارد.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان گفته زنان با «حفظ حجاب شرعی» در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه و«مجاهدان» و مردان نیز در روزهای شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه می‌توانند به پارک‌ها بروند. اعضای طالبان برای ورود به پارک‌ها نباید اسلحه و وسائل نظامی به دنبال داشته باشنده باشند.

آنها به مسئولان و صاحبان پارک‌ها هشدار می‌دهد که تخلف از دستورات‌شان با برخورد قانونی همراه خواهد بود اما هیچ توضیحی درباره قانونی که باید بر اساس آن با متخلفان برخورد شود نکرده‌اند.

وزارت امیر به معروف و نهی از منکر طالبان در اطلاعیه جدید خود تاکید کرده در اماکن تفریحی خانوادگی نیز «زنان باید حجاب شرعی را مراعات کنند و از اختلاط با بیگانگان خودداری کنند».

طالبان

بدقولی طالبان در رعایت حقوق زنان

حکومت طالبان از زمان آغاز دور تازه به قدرت رسیدن خود در افغانستان محدودیت‌های زیادی را علیه زنان و دختران این کشور اعمال کرده است.

این درحالی است که مسئولان این حکومت در روزهای آغازین تصرف افغانستان تاکید کرده بودند که به رعایت حقوق زنان قائل بوده و حقوق آنها را به رسمیت خواهند شناخت.

حکومت طالبان هفته گذشته نیز از حضور دختران افغانستانی در دبیرستان‌ها جلوگیری کرد. این اقدام آنها موجی از انتقادها و اعتراضات را در پی داشته است.

این حکومت در دور اول حکومت خود در افغانستان نیز محدودیت‌های سنگین و کم سابقه‌ای را علیه زنان اعمال کرده بود. ممانعت از حضور زنان بدون محارم در اماکن عمومی، ممانعت از تحصیل زنان و جلوگیری از اشتغال آنان نمونه‌هایی از اقدامات این حکومت است.

همزمان با دور جدید قدرت یافتن طالبان در افغانستان زنان فعال اجتماعی در این کشور تلاش کردند از اجرای مجدد قوانین دولت اول این حکومت جلوگیری کنند اما اقدامات اخیر طالبان نشان می‌دهد اعتراضات مدنی زنان تاکنون نتیجه‌ای در پی نداشته است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.