2

جزئیات حمله تروریستی به مسیحیان مسکو/ راشاتودی: بیانیه داعش جعلی است!

  • کد خبر : 60991
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۱۴
جزئیات حمله تروریستی به مسیحیان مسکو/ راشاتودی: بیانیه داعش جعلی است!
تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که بی‌بی‌سی آنرا تایید کرده است، نشان می‌دهد دستکم ۴ نفر که یونیفرم نظامی به تن دارند به سالن کنسرت «کروکاس» حمله کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به دنبال حمله مسلحانه به یک سالن کنسرت در نزدیکی مسکو، پایتخت روسیه، تعدادی کشته و زخمی شده‌اند. مقامات امنیتی روسیه می‌گویند که تا کنون دستکم ۴۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر مجروح شده‌اند. در آخرین به روزرسانی آمار کشته شدگان رویترز گزارش داد که تلفات تیراندازی در روسیه به ۶۲ نفر رسید.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که بی‌بی‌سی آنرا تایید کرده است، نشان می‌دهد دستکم ۴ نفر که یونیفرم نظامی به تن دارند به سالن کنسرت «کروکاس» حمله کرده‌اند. ویدیویی که آژانس خبری رویترز به دست آورده و منتشر کرده است نشان می‌دهد که آتش و دود این ساختمان را فرا گرفته است.

براساس گزارش‌ها پلیس و نیروهای امنیتی به محل حمله اعزام شده‌اند. دیمتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته است که ولادمیر پوتین، رئیس جمهور، در جریان این حمله قرار گرفته است. خبرگزاری تاس گزارش کرده است که یک سوم سالن این کنسرت در آتش می‌سوزد و سقف این محل کاملا آتش گرفته است.

رسانه‌های روسیه گزارش کرده‌اند که ۶۲۰۰ بلیط برای کنسرت گروه «پیک‌نیک» در این سالن، فروخته شده است. شاهدان به رسانه‌های روسیه از آنچه که اتفاق افتاده است، گفته‌اند. شخصی به نام ویتالی گفته است که او در بالکن سالن کنسرت بود که حمله آغاز شد. او گفت: «نمی‌دانستیم چه اتفاقی افتاده است»، سپس تیراندازی شروع شد. به گفته ویتالی افراد مسلح بمب‌های آتش‌زا پرتاب کردند و ناگهان همه جا شعله‌ور شد.

کرملین: بازداشت ۱۱ مظنون حمله تروریستی مسکو نزدیک مرز با اوکراین

در حالی که خبرگزاری روسی تاس از بازداشت دو فرد مظنون به حمله تروریستی به مجتمع شهر کروکوس در حومه شهر مسکو گزارش داد، کرملین از دستگیری ۱۱ نفر از جمله چهار تروریستی که مستقیم در حمله تروریستی به مجتمع کروکوس دخالت داشتند، خبر داد.

کمیته تحقیقات روسیه همچنین اعلام کرد که مظنونان عامل حمله تروریستی در استان بریانسک در نزدیکی مرز اوکراین دستگیر شدند.

سرویس امنیتی روسیه همچنین اعلام کرد که مظنونان این حمله قصد داشتند از مرز عبور کنند و با افراد طرف اوکراینی در تماس بودند.

کرملین همچنین اعلام کرد، سرویس امنیت فدرال در تلاش است تا طرفی را که همدست با عاملان حمله تروریستی در کروکوس هستند را شناسایی کند.

روسیه بیانیه داعش را نپذیرفت!

در پی این حمله تروریستی در مسکو که دهها کشته و مجروح برجای گذاشته است، بیانیه ای در رسانه ها منتشر شد که نشان می داد داعش مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است. در این بیانیه آمده بود که نیروهای داعش به تجمع بزرگی از مسیحیان در حومه مسکو حمله کردند و بعد از کشتن و مجروح کردن تعداد زیادی از آنان، سالم به پایگاه های خود بازگشتند.

به گزارش راشا تودی، در تصویری که به طور گسترده از بیانیه داعش درباره پذیرش مسئولیت حمله تروریستی به روسیه در فضای مجازی منتشر شده، از سایت خبری استفاده شده که سال‌ها است دیگر توسط این گروه تروریستی استفاده نمی‌شود.

همچنین مدودوف اعلام کرد: بیانیه داعش جعلی است و عامل این حادثه تروریستی داعش نیست.

 

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=60991

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.