3

تخریب ۶۸ عبادتگاه اقلیت ایزدی‌ توسط داعش

  • کد خبر : 20457
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
تخریب ۶۸ عبادتگاه اقلیت ایزدی‌ توسط داعش
دفتر امور ایزد های ربوده شده توسط داعش، در اطلاعیه ای با اعلام آخرین آمار اقلیت ایزدی‌های قربانی جنایات داعش در عراق، اشاره کرد که تاکنون ۱۰۰ هزار تن از ایزدی ها به خارج از عراق مهاجرت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، دفتر رسیدگی به امور ایزدی‌ های ربوده شده توسط داعش در اطلاعیه ای آخرین آمار ایزدی های قربانی جنایات داعش از ۳ اوت سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده که شمار ایزدی‌های ساکن عراق ۵۵۰ هزار تن بوده که از این تعداد ۳۶۰ هزار تن پس از حمله داعش به شنگال آواره شده و از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر به خارج از عراق مهاجرت کرده و فقط ۱۵۰ هزار نفر به محل سکونت خود بازگشته اند.

همچنین اشاره شده که شمار ایزدی‌ هایی که در پی جنایات داعش جان خود را از دست داده اند. ۱ هزار و ۲۹۳ نفر بوده و تاکنون ۸۲ گور جمعی حاوی اجساد ایزدی ها در شنگال و اطراف آن، کشف شده است.

بر اساس این آمار اعضای داعش ۶۸ عبادتگاه و اماکن مقدس آیین ایزدی‌ را منفجر کرده و از بین برده اند و شش هزار و ۴۱۷ ایزدی‌ نیز در جریان حمله داعش به شنگال ربوده شده و به بردگی گرفته شدند.

از مجموع ایزدی‌ های ربوده شده نیز سه هزار و ۵۴۸ نفر را زنان و ۲ هزار و ۶۸۹ نفر را مردان تشکیل داده و تاکنون هزار و ۲۰۶ زن و ۳۳۹ مرد ایزدی‌ از اسارت داعش آزاد شده و اجساد ۱۰۴ تن از ربوده شدگان نیز کشف شده و از سرنوشت مابقی اطلاعی در دست نیست.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=20457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.