0

بازداشت ۱۱ تروریست‌ داعش و القاعده در پاکستان

  • کد خبر : 48912
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۴۸
بازداشت ۱۱ تروریست‌ داعش و القاعده در پاکستان
دایره مبارزه با تروریسم در ایالت پنجاب پاکستان از بازداشت ۱۱ نفر از عناصر گروه‌های تروریستی داعش و القاعده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سایت خبری شبکه «سما» پاکستان اعلام کرد که تروریست‌های بازداشت شده در تکاپوی اجرای چند فقره عملیات انتحاری و بمب‌گذاری‌ در شهرهای مختلف و تاسیسات حساس نیروهای امنیتی بودند.

ماموران دایره مبارزه با تروریسم در ایالت پنجاب به عنوان بزرگترین استان پاکستان در عملیات امروز موفق به شناسایی مخفیگاه عناصر تروریستی شدند که برخی از آنان با گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان نیز همکاری می‌کردند.

نیروهای امنیتی پاکستان درحالی عملیات بازداشت ۱۱ نفر از عناصر القاعده و داعش را انجام می‌دهند که هفته گذشته تحت تعقیب‌ترین تروریست و مجری حملات القاعده و گروه تکفیری لشکر جهنگوی در شمال غرب این کشور کشته شد.

پاکستان از اوایل سال جاری میلادی و همچنین در سال گذشته (۲۰۲۲) شاهد افزایش فوق العاده در حوادث تروریستی در داخل در مقایسه با سال‌های قبل تر بود، درحالی که گروه‌های تروریستی داعش و تحریک طالبان به عنوان عوامل اصلی خشونت‌های ۲۰۲۲ در پاکستان شناخته شده‌اند.

مقامات دولتی و امنیتی پاکستان همواره وجود داعش و حتی ردپای همدستان آنان در این کشور را رد کرده‌اند، در حالی که این گروه تروریستی مسوولیت بسیار از حملات و بمب‌گذاری‌های مرگبار در پاکستان را طب ماه‌های اخیر برعهده گرفته و از طرفی دیگر نهادهای امنیتی پاکستان نیز بارها از بازداشت عناصر داعش در این کشور خبر داده‌اند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=48912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!