2

اهداف ️داعش از خوش‌خدمتی به اربابان آمریکایی ـ صهیونیستی

  • کد خبر : 58613
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۹:۳۸
اهداف ️داعش از خوش‌خدمتی به اربابان آمریکایی ـ صهیونیستی
جنایت تروریستی کرمان را چه داعش برعهده گیرد و چه اسرائیل، توفیری در ماهیت قضیه ندارد؛ زیرا ماهیت آمریکایی ـ صهیونیستی داعش نمی‌تواند ردپای موساد و نقش سی آی ای را در جنایت مزبور از بین ببرد؛ تکفیری‌های داعش از این خوش‌خدمتی به اربابان آمریکایی و صهیونیستی اهداف مشترک و عمده‌ای را دنبال می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، علی مقدسی، تحلیلگر سیاسی در یادداشتی که در کانال مطالعات اخوان المسلمین با عنوان «داعش؛ قربانی یا عامل اسرائیل» منتشر کرده است یادآور شد تکفیری‌های داعش از این خوش‌خدمتی به اربابان آمریکایی و صهیونیستی اهداف مشترک و عمده‌ای را دنبال می‌کنند.

متن یادداشت از این قرار است:

ممکن است برخی گمانه‌زنی‌ها به این سو رود که داعش در حمله تروریستی کرمان خود را قربانی کرد تا تهدید جدی متوجه اسرائیل و آمریکا نشود؛ اما واقعیت آن است که جنایت تروریستی مزبور را چه داعش برعهده گیرد و چه اسرائیل، توفیری در ماهیت قضیه ندارد؛ زیرا ماهیت آمریکایی ـ صهیونیستی داعش نمی تواند ردپای موساد و نقش سی آی ای را در جنایت مزبور از بین ببرد.

به نظر می‌رسد تکفیری‌های داعش از این خوش‌خدمتی به اربابان آمریکایی و صهیونیستی خویش چند هدف مشترک و عمده را دنبال می‌کنند:
۱_ترمیم حیات تبلیغی و رسانه‌ای
۲_جذب بودجه و اعتبار
۳.مدیریت توحش و ارعاب
۴_ جبران شکست حرم شاهچراغ
۵_انحراف اذهان عمومی از تل‌آویو
آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است اینکه اسرائیل با پیش انداختن داعش به دنبال آن است تا پس از نتیجه، نیروهای امنیتی ایران را متقاعد کند همچون اقدام تروریستی اهواز (رژه خونین ۳۱ شهریور ۹۷)، به شلیک چند موشک به مواضع داعش در دیرالزور، موصل و نهایتاً حلب بسنده کنند و اذهان عمومی را از اسرائیل و پایگاه‌های آمریکا در منطقه منحرف سازند!
این در حالی است که نفس‌های داعش در روزگاری به شمارش افتاده است که برای صیانت از رؤیای خلافت ناچار است به عنوان نیروی نیابتی صهیونیسم در منطقه به ویژه ایران، پر رنگ‌تر ظاهر شود تا بخش قابل توجه از حمایت‌های مالی و معنوی خود را که از طریق آمریکا و اسرائیل تأمین می‌شود، حفظ کند.
اسرائیل از یک ماه اخیر گروه‌های نیابتی خود یعنی جیش العدل و داعش را فعال کرده تا ایران را به حالت تدافعی سوق دهد و ممکن است دیگر گروهک‌های ناسیونالیسم و تجزیه‌طلب کُردی _ عربی نیز در این ماجرا بی نصیب‌نباشند!
اما سؤال این است؛ اکنون که داعش همچون گذشته پایگاه قابل توجهی مانند دیرالزور سوریه و موصل عراق ندارد، چه پاسخی در خور شأن شهدای کرمان دریافت خواهد کرد؟
باید دید داعش که امروزه از گردان‌های سازماندهی شده منسجم، به عملیات‌های تک‌نفره تحت عنوان «گرگ تنها» سقوط و تنزل یافته است و از شیوه‌های انتحاری و انغماسی بهره بیشتری می‌گیرد؛ چه پاسخ سختی در انتظارش خواهد بود؟

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=58613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!