1

آیا داعش یک پوشش است؟

  • کد خبر : 61159
  • ۰۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
آیا داعش یک پوشش است؟
بوریس زابولوتسکی، کارشناس علوم سیاسی از دانشگاه فدرال ریو گراند دو سول، به اسپوتنیک گفته است که اظهارات کشورهای غربی مبنی بر اینکه گروه تروریستی داعش در این حمله تروریستی دست داشته است، قابل باور نیست.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، بوریس زابولوتسکی، کارشناس علوم سیاسی از دانشگاه فدرال ریو گراند دو سول، به اسپوتنیک گفته است که اظهارات کشورهای غربی مبنی بر اینکه گروه تروریستی داعش در این حمله تروریستی دست داشته است، قابل باور نیست.

این سوال مطرح می شود که چگونه داعش که به دلیل شکست در سوریه ضعیف شده بود، توانست به طور مستقل چنین حمله جدی را بدون هیچ حمایت یا راهنمایی در مسکو سازماندهی کند؟

رابینسون فاریناتزو، افسر نیروی دریایی برزیل و کارشناس نظامی نیز در این خصوص گفته است که داعش می تواند به عنوان “پوشش” باشد. این فاجعه شباهت زیادی به حمله تروریستی چند ماه پیش در ایران بر سر مزار سردار سلیمانی دارد که منجر به کشته شدن ده ها نفر شد. سپس داعش نیز مسئولیت آن را بر عهده گرفت، اما ایران آن را باور نکرد. واقعیت این است که تهران می دانست که این یک “عملیات پرچم دروغین” است و شروع به جستجو برای شناسایی افراد واقعی این حمله کرد. روس ها نیز این موضوع را می دانند.

بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان منتشر می‌شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=61159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.