0

کریمی قدوسی: طراح کشف حجاب بهائیان هستند

  • کد خبر : 48366
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
کریمی قدوسی: طراح کشف حجاب بهائیان هستند
کریمی قدوسی گفت: یک تعداد از افرادی که کشف حجاب می کنند به سرویس‌های اطلاعاتی دشمن وصل هستند که عمدتا در حوزه فرقه بهاییت متمرکزند. این‌ها برای موضوع کشف حجاب طراحی و برنامه ریزی می‌کردند، اما وزارت اطلاعات شناسایی‌شان کرد و چند ماه قبل این‌ها را زیر ضربه برد و الان هم ما تاکید داریم این هسته‌ها باید ضربه بخورند. از این‌ها که عبور می‌کنیم سیاست باید سیاست فرهنگی باشد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره مسئله حجاب و عفاف به  گفت: چیزی که مد نظر ما در بحث عفاف و حجاب است تبیین، تحلیل و تفسیر رهبر انقلاب اسلامی از موضوع حجاب و عفاف و همچنین از موضوع کسانی که نسبت به رعایت قانون کم توجهی دارند.

وی افزود: رهبر انقلاب همیشه اولویت‌ها را در عرصه‌های مختلف مبارزه مشخص می‌کنند و همچنین راه‌ها و روش مقابله را هم تبیین می‌کنند. جریان انقلابی به طور کامل بایستی تمام اقدامات سلبی و ایجابی خود را بر مبنای راهبرد‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی تنظیم کند.

نماینده مردم شهر‌های مشهد و کلات در مجلس بیان کرد: چیزی که در مورد عفاف و حجاب مطرح است این است که اولا منهای نقش دشمن که در این قضیه خیلی شفاف و برجسته با تمام توان برای دوقطبی سازی این موضوع در مسائل اجتماعی آمده است این امر یک مقوله فرهنگی است.

وی افزود: در این پدیده یک تعداد محدودی هستند که به سرویس‌های اطلاعاتی دشمن وصل هستند که عمدتا در حوزه فرقه بهاییت متمرکزند. این‌ها برای موضوع کشف حجاب طراحی و برنامه ریزی می‌کردند، اما وزارت اطلاعات شناسایی‌شان کرد و چند ماه قبل این‌ها را زیر ضربه برد و الان هم ما تاکید داریم این هسته‌ها باید ضربه بخورند. از این‌ها که عبور می‌کنیم سیاست باید سیاست فرهنگی باشد.

کریمی قدوسی اظهار کرد: سیاستی که اسلام برای حل معضلات اجتماعی بشر معرفی کرده امر به معروف و نهی از منکری است که مردم باید نسبت به خودشان اعمال کنند آن هم با نگاه کاملا فرهنگی توام با جاذبه و با به کار بردن اصلاحات پر معنا و آرامش بخش و نه درگیری و یقه گیری و نه نگاه غیر توحیدی که خودمان را بالا و آن‌ها را پست بگیریم.

وی افزود: این روش اسلام است. اساس این کار را قرآن به دوش مردم قرار داده و نه به دوش حاکم و حکمران. حکمران فقط در جنبه سلبی باید به میدان بیاید آن هم جایی که دشمن دارد در فضای فرهنگی ایجاد ناامنی می‌کند. آنجا دیگر کار مردم نیست کار حکمران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: جای دیگری که حکمران وارد می‌شود در حوزه قانونگذاری است که حکمران باید بر اساس ضرورت فرهنگی قوانین مناسب و موثر مجلس را به تصویب برساند و اجرا کند که در این زمینه در مجلس قبل قوی‌ترین قانون اسلامی یعنی قانون امر به معروف و نهی از منکر به تصویب رسید و الان در دست اجراست. این پشتوانه عظیمی برای مردم است.

وی بیان کرد: به طور کلی رهبر معظم انقلاب در پدیده امر به معروف راهبردشان احیای فرهنگ عمومی خیرخواهی و نصیحت کردن مردم به مردم است؛ همانی که اسلام تاکید دارد. این امر اگر تبدیل به فرهنگ عمومی شود فقط مشمول مسئله حجاب نیست و در هر مسئله‌ای این موضوع جاری و ساری است.

نماینده مردم شهر‌های مشهد و کلات در مجلس تصریح کرد: هر کسی در هر نقطه‌ای از کشور که در حال زندگی است ممکن است یک لحظه نسبت به بغل دستی‌اش اعتراضی برایش پیش بیاید. فرض کنید در صف کفشداری حرم امام رضا(ع) همه زائران ایستاده‌اند و می‌خواهند کفش‌هایشان را به کفشدار بدهند یا کسی می‌خواهد کفشش را بگیرد. همه در نوبت هستند، اما یک نفر از پشت سر دستش را دراز می‌کند و کفشش را از روی سر همه می‌برد که زودتر به کفشدار بدهد یا مردم در صف مترو و اتوبوس هستند و یک نفر می‌آید صف را به هم می‌زند و جلو می‌رود. اینجا نه دولت، نه قوه قضاییه و نه قوه انتظامی است. مردم ناراحت می‌شوند از اینکه یکی از همنوعانشان نوبت را رعایت نکرده است لذا این فرهنگ باید وجود داشته باشد که یک نفر همنوع خود را نصیحت کند که چرا نوبت را رعایت نمی‌کنی. این راهبرد رهبر انقلاب در امر به معروف است. احیای فرهنگ عمومی که همه آن را بپذیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: رویکرد نیروی انتظامی برای برخورد با بی‌حجابی اصلا نظامی نیست و یک روش هوشمند است. کلا پایش تصویری صورت می‌گیرد. به طور مثال قانونی داریم به نام قانون راهنمایی و رانندگی و جدولی داریم که اگر کسی از چراغ قرمز یا عبور ممنوع رد شد جریمه بشود یا نشود.

وی افزود: من در منزل خودم در مشهد نشسته بودم که زنگ زدند. رفتم دم در دیدم پستچی است و نامه‌ای به من داد و امضا گرفت. آمدم به خانه نشستم نامه را باز کردم دیدم که عکس خودم داخل خودروی ۲۰۶ خودم است که از عوارضی قم رد شده بودم و عوارض عبور نداده بودم و علتش این بود که شارژ الکترونیک تمام شده بود و پیامک نرسیده بود و من شارژ نکرده بودم. در نامه آمده بود شما در این ساعت در این تاریخ با ماشین از اینجا عبور کردی و قانون این است که باید عوارض می‌دادی، اما ندادی و این قدر جریمه‌ات هست.

کریمی قدوسی گفت: وقتی قانون وضع می‌شود پلیس باید قانون را اجرا کند، چون اگر اجرا نکند به وظیفه‌اش عمل نکرده است و اگر از اجرای قانون حمایت نکند همه امور کشور مختل می‌شود چون مثل عبور از چراغ قرمز است.

نماینده مردم شهر‌های مشهد و کلات در مجلس بیان کرد: الان با این شرایطی که دشمن در این مسائل اغتشاشات به وجود آورد، روش گشت ارشاد به آن معنا دیگر جواب نمی‌دهد، چون دشمن از آن طریق توانست برای کشور مشکل امنیتی ایجاد کند.

وی اظهار کرد: الان پایش تصویری است. خانمی که کشف حجاب کرده جدای از اینکه در هسته اصلی تحریک دشمن هست یا نیست خلاف قانون عمل کرده است و محترمانه برایش پیام می‌رود که در این تاریخ در این ساعت داخل ماشین یا مترو کشف حجاب کرده؛ لطفا رعایت کنید خب اگر رعایت شود هیچ مسئله‌ای نیست. پیامک دوم می‌گوید ایشان تشریف ببرد دادسرا. در دادسرا عکس آن خانم، ساعت و مکان را جلویش می‌گذارند و می‌گویند چرا شما قانون را رعایت نکردی. آنجا ممکن است طرف بگوید من اشتباه کردم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: بازپرس باید رفتار بسیار خوبی داشته باشد و توضیح دهد. مستندات هم که هست و شخص نمی‌تواند انکار کند اگر آنجا پذیرفت تمام می‌شود. اگر پذیرفت و فردا دوباره همان کار‌ها را کرد جریمه‌ای در نظر گرفته شده که من از جزئیاتش خبر ندارم.

وی تصریح کرد: این یک روش پایش تصویری هوشمند، آرام و بدون سر و صداست. مگر هر روز رسانه ملی می‌آید بگوید امروز در تهران ۱۰ هزار نفر از چراغ قرمز عبور کردند. فقط آن راننده می‌داند که از چراغ قرمز عبور کرده و دوبله پارک کرده و دوربین تصویرش را گرفته و جریمه‌اش کرده است. این باعث آرامش می‌شود ضمن اینکه قانون اجرا می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ما تاکید داریم که فراجا نباید عجله‌ای در این ماجرا داشته باشد چون این موضوعی نیست که بخواهی در یک شب همه چیز را حل کنی لذا در مسیر زمان آرام آرام توامان با چاشنی فرهنگی و احترام را می‌طلبد.

وی ادامه داد: اگر همان کسی را که کشف حجاب کرده به نگاه توحیدی نگاه کنیم یک شهروند ایرانی است، اما به دلیل ضعف فرهنگی این اقدام را انجام داده است، اما اگر به نگاه غیر توحیدی نگاه کنند بعضی‌ها او را یک عنصر غیرمطلوب می‌بینند. اسلام می‌گوید به نگاه توحیدی نگاه کن. این دچار یک اشکالی شده شما حالا خیرخواهی کن، اما از آن طرف هم قانون بایستی حکمفرما باشد.

نماینده مردم شهر‌های مشهد و کلات در مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند روی حرام شرعی و حرام قانونی. هم قانون است هم حرام سیاسی است و هم حرام شرعی است، چون قانون اجرایش حکم شرع دارد. امام خمینی(ره) فرمودند هر کس از چراغ قرمز رد شود حرام شرعی مرتکب شده و گناه کرده و نه تنها جریمه می‌شود پیش خدا هم مرتکب معصیت شده است. این قدر اسلام به وضع قانون و رعایت قانون تاکید دارد برای اینکه جامعه آرام باشد و عدالت اجرا شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=48366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.