1

چرا از تبلیغ صلح بهائیت در اسرائیل جلوگیری می شود؟

  • کد خبر : 34840
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
چرا از تبلیغ صلح بهائیت در اسرائیل جلوگیری می شود؟
رئیس رژیم صهیونیستی بهائیت را منادی صلح و وحدت معرفی کرد و از وجود مراکز رهبری و اماکن مذهبی این فرقه در اسرائیل ابراز خشنودی کرد! اما در پاسخ به اسحاق هرتزوگ باید گفت که اگر بهائیت اینقدر خوب است، چرا اجازه تبلیغ در سرزمین های اشغالی را به بهائیت نمی دهید و صرفاً از اماکنش درآمدزایی توریستی کرده و آن را به باور صادراتی خود مبدل ساخته اید؟!

به گزارش پایگاه خبری مفاز، رئیس رژیم صهیونیستی در پیامی که به مناسبت یکصدمین سالمرگ پیشوای دوم بهائیت عبدالبهاء منتشر کرد، از صلح طلبی و تلاش برای برابری در بهائیت سخن گفت. اسحاق هرتزوگ واقع شدن اماکن مذهبی و مقرّ رهبری تشکیلات بهائیت در سرزمین های اشغالی را افتخار خود به عنوان رئیس رژیم صهیونیستی دانست و بهائیت را الهام بخش وحدت معرفی کرد.(۱)

اما جدای از اینکه تمجید رژیمی آپارتاید و کودک کش از فرقه ای خشونت طلب و در لباس صلح جو، حکایت از وحدت رویه هردو دارد.(۲) یک سؤال اساسی پیش می آید:

اگر واقعا طبق تعریف رئیس رژیم صهیونیستی فرقه بهائیت اینقدر نیک و لایق تقدیر است و همچون اسرائیل مثلاً به دنبال صلح، وحدت و برابری است؛ پس چرا اجازه تبلیغات در سرزمین های اشغالی را ندارد؟!

بهائیت، دین صادراتی صهیونیستی

چرا حتی از تبلیغ اسرائیلی هایی که خارج از سرزمین های اشغالی هم هستند، جلوگیری می شود؟!(۳) چرا اجازه داده نمی شود که پیروان بهائیت آزادانه و بدون محدودیت از حیث تعداد، در سرزمین های اشغالی تردد داشته باشند؟! چرا اجازه نمی دهید بهائیت، از تعالیمی که آن را رهنمون به صلح طلبی می نامید، در مناطق تحت حاکمیت تان تبلیغ کند؟! مبلّغینش همچون سرزمین های اسلامی و استقلال طلب (۴) از حرمت جنگ، (۵) حمل سلاح و نسخ سیف، (۶) برای سربازان بی رحمتان سخن گویند؟!

البته که بهائیت به ابزار دست شما و دین صادراتی صهیونیست ها برای غیریهود در دنیا بدل گشته است. به همین دلیل است که وقتی با تبلیغات و تحرکات خیانت آلود بهائیت در ایران برخورد می شود، صدای اعتراضتان در حمایت از او بلند می شود. اما در عین حال، اجازه تحرکی به بهائیت در سرزمین های تحت اشغالتان را نمی دهید! چرا به جای استفاده از (مثلاً) هدایت های بهائیت، تنها به درآمدزایی توریستی از پیروان این فرقه می اندیشید؟!

پی‌نوشت:
۱. سایت فرقه نیوز، تیتر خبر: رئیس جمهور رژیم صهیونیستی: افتخار می کنم که مرکز جهانی بهائیت در اسرائیل واقع شده است، کد خبر: ۱۷۷۲۲، تاریخ انتشار: ۵/۲/۱۴۰۱٫

۲. جهت مطالعه بیشتر، بنگرید به مقاله: صلح طلبی بهائیت از زبان اسحاق هرتزوگ

۳. نهاد رهبری بیت العدل در توجیه علّت نهی از تبلیغ مسلک بهائیت برای صهیونیست ها گفته است: «شما پرسیده‌اید که سیاست عدم آموزش (بهائیت) به اسرائیلی‌ها در هنگامی که گفتگو به صورت اینترنتی انجام شود چگونه است.

بیت العدل از دوستان نخواسته که با اسرائیلی‌‌ها ارتباط نداشته باشند. هنگامی که برای شما مکشوف شود که فردی که به صورت اینترنتی با او در حال گفتگو هستید یک اسرائیلی است، شما باید با او ارتباط دوستانه داشته باشید اما نباید تعالیم بهائیت را به او آموزش دهید…

برای پایبندی به سیاست‌هایی که از زمان بهاءالله مؤکدا پیروی شده‌اند، بهائیان، این آئین را در اسرائیل آموزش نمی‌دهند. همچنین، به اسرائیلیانی که در خارج به سر می‌برند و قصد بازگشت به اسرائیل را دارند، (بهائیت) آموزش داده نمی‌شود.

وقتی اسرائیلی‌ها در مورد این آئین سوال می‌پرسند، به پرسش‌های آن‌ها پاسخ داده می‌شود، اما این (پاسخ دادن) باید به گونه‌ای باشد که در عین این که اطلاعات واقعی به آن‌ها ارائه می‌کند موجب علاقه‌مندی بیشتر آن‌ها نشود»: نهاد رهبری بهائیت، بیت العدل، بیت العدل پاسخ به نامه‌ی مورخ: ۲۵ ژوئن ۱۹۹۵٫

۴. جهت مطالعه بیشتر، بنگرید به مقاله: الجزایر، تونس، ویتنام، یمن و تکرار بهائیت!

۵. پیامبرخوانده بهائی: «این ظهور، ظهور رحمت کبری و عنایت عظمی است، چه که حکم جهاد را از کتاب محو نموده و منع کرده و به معاشرت با جمیع ادیان به روح و ریحان امر فرموده»: حسینعلی نوری، اقتدارات، ص ۲۸.

۶. «کتاب اقدس ناسخ این احکام (تعرّض به سایر ادیان) زیرا سیف (شمشیر) به کلّی نسخ شده و تعرّض به کلّی ممنوع گشته. حتی مجادله با سایر ملل جایز نیست، تا چه رسد به جبر و اکراه و ایذاء»: اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، نسخه الکترونیکی، ص ۲۷۰.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=34840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.