0

واکنش دفتر آیت‌الله علوی درباره حواشی اظهارات وی درباره بهائیت

  • کد خبر : 50831
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰:۲۲
واکنش دفتر آیت‌الله علوی درباره حواشی اظهارات وی درباره بهائیت
دفتر آیت‌الله «سید محمدجواد علوی» 22 خرداد متن کامل مصاحبه وی با «هادی العمانی» که ضمن آن سخنانی درباره بهائیت گفته که واکنش علما و مردم را در پی داشت را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، آیت‌الله علوی در این مصاحبه با اشاره به اوامر امیرالمومنین علی (ع) به جناب مالک اشتر نخعی درباره رعایت حقوق نوع بشر، مراودات علمای شیعه با پیروان سایر ادیان را بیان کرده و به نحوه ارتباط آیت‌الله بروجردی (ره) با پیروان سایر ادیان و برخوردهای ایشان با بهائیان نیز اشاره کرد.

وی بهائیت را بدون دین و مذهب و گروهی ساخته و پرداخته قدرت‌ها معرفی و اذعان کرد که آیت‌الله بروجردی با وجود برخوردهای تقابلی با بهائیان به دلیل نفوذشان در دربار پهلوی و غصب مناصب حکومتی و نیز دستور به تخریب حظیرةالقدس تهران، بر حفظ حرمت اموال بهائیان نیز تاکید جدّی داشتند.

آیت‌الله علوی ضمن اشاره به حادثه درگیری بهائیان با مسلمانان آباده شیراز در آن زمان و قتل و مجروحیت چند مسلمان و تصمیمشان برای مقابله به مثل، ورود آیت‌الله بروجردی به حادثه جهت جلوگیری از کشتار بهائیان و حفظ جانشان را در این راستا دانست.

گفتنی است که با توجه به موارد مذکور و اظهارات منتشر شده وی در فضای مجازی، لازم است اصحاب رسانه و شبکه‌های اجتماعی و مجازی در چنین مواردی جهت پرهیز از تنش تمام سخنان و مطالب را شنیده و منصفانه به آن پاسخ دهند. خواص نیز باید با توجّه به همه جوانب و احتیاط‌های لازم جهت رعایت مصالح اسلام، نظام و انقلاب اظهار نظر کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=50831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!