3
در اولین گفتگوی زنده جشنواره ملی مقدس نما؛

سیر ادعاها در بهائیت/ استعمار «علی محمد باب» را پرورش داد

  • کد خبر : 23587
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
سیر ادعاها در بهائیت/ استعمار «علی محمد باب» را پرورش داد
«سیر ادعاها در بهائیت» عنوان موضوعی است که از سوی حجت الاسلام همایون، در گفت و گوی زنده اینستاگرامی جشنواره مقدس نما مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مفاز، حجت الاسلام عبدالقادر همایون، پژوهشگر فرق و ادیان اظهار کرد: استعمار افرادی مثل سید جیکاک را پرورش و بزرگ می کند تا روزی بیشترین بهره برداری را از آنان داشته باشد. استعمار علی محمد شیرازی را پرورش داد و حمایت کرد تا بتواند حسین علی نوری را از او خلق کند.

حجت الاسلام همایون ادامه داد: برخلاف علی محمد شیرازی که در ابتدای امر هیچ برنامه مشخصی در پشتش نبود، استعمار از همان ابتدا  به حسین علی نوری بها داد و نهایت توانست بهائیت را پدیدار سازد.

وی با اشاره به وجود دو بعد پیدایی و گسترشی در بهائیت افزود: علی محمد شیرازی ادعا کرد که من باب امام زمان هستم؛ یعنی رابط بین مردم و امام زمان و خیلی عوامل در این ادعا تاثیر گذار بود.

وی ادامه داد: و اما در مورد بهاء الله مساله فرق کرد چراکه بهاء الله و نظام بهائیت به حرکت علی محمد شیرازی و ادعاهای او انسجام بخشید.

حجت الاسلام همایونی به وجود تناقض در علی محمد شیرازی اشاره کرد و گفت: بخشی از این تناقض ساخته و پرداخته بهائیت بود که سالیان بعد در کتاب هایشان به علی محمد شیرازی نسبت دادند.

وی با اشاره به اینکه در زمانی که ملاحسین بشرویه ای نزد علی محمد شیرازی آمد که خود را نایب خاص امام زمان معرفی کرده بود، گفت: علی محمد شیرازی در یکی از ادعاهایش خود را ذات الله و هستی خدا هم معرفی می کند.

حجت الاسلام همایون عنوان کرد: علی محمد شیرازی در کتاب بیان سعی کرده احکامی بیارد و مسائلی روشن کند و بهائیت این کتاب فقهی ساده را باب به عنوان شریعت جدید باب بیان کرد.

وی تصریح کرد: شیرازی که خود را باب امام زمان یا امام زمان می دانست، دلیلی ندارد کتاب جدید به نگارش در بیاورد و ادعای پیامبری کند.

مظلوم نمایی هدف بهائیت بود

وی در بخش دیگری از سخنانش به ماجرای نی ریز فارس اشاره کرد و گفت: این جریاناتی که در برخی منابع بهائی آمده است که چه ظلمی به بابی ها در این شهر شده است از لحاظ تاریخی مربوط به سه نسل پیش بوده است ولی هیچکدام از بزرگان حال حاضر نیریزو هیچ منبع تاریخی در ایران از این حادثه در ظاهر بزرگ اطلاعی ندارند و نشان می دهد نقل این موارد برای مظلوم نمایی بوده و واقعیت نداشته است.

وی اظهار کرد: ادعاهای علی محمد شیرازی دچار سردرگمی مردم شد، او اول باب بودن و سپس ادعای امام زمان بودن را مطرح کرد.

حجت الاسلام همایون با بیان اینکه در بهائیت این سیر تدریجی باید از کم شروع و به سقفی برسد، افزود: سقف قائده تدریجی در مورد ادعاهای علی محمد شیرازی چیست و اگر سقف قرار است امام زمان باشد چطور او ادعای پیامبر و خدایی کرد؟

وی به وجود اختلال های روانی در علی محمد شیرازی اشاره کرد و گفت: علی محمد شیرازی در بسیار بالای بوشهر روی پشت بام رو به افتاب ذکر و اوراد می گفت و این کار باعث شده بود گرمای افتاب بر فکر و ذهن او تاثیر منفی بگذارد.

حجت الاسلام همایون بیان کرد: علی محمد شیرازی در بوشهر به تجارت مشغول بود وبخاطر حضور در شرکت وارد کننده پارچه از چین و صادرکننده تریاک مجبور بود برای تریاک مالی بر بالای پشت بام حضور پیدا کند لذا بهائیان در منابع خودشان این شغل را نگفته و تریاک مالی را تعبیر به ریاضت کرده اند.

حجت الاسلام همایون با اشاره به اینکه منابع بهائی به دیوانگی باب اعتراف دارند، افزود: در قالب این اختلال ها علی محمد شیرازی ادعای بابیت کرد و خود را بالاتر از خالقیت خدایان برد.

لازم به ذکر است این گفتگو اولین گفتگوی زنده جشنواره ملی مقدس نما با عنوان بهائیت محفل خیانت بوده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=23587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!