0

رسالت باب در بشارت به تمدن نوین بهائیت

  • کد خبر : 35503
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۰۳
رسالت باب در بشارت به تمدن نوین بهائیت
مبلّغین بهائی تحقق وعده اسلام به برقراری صلح و عدالت را در بشارت علی محمد شیرازی، در عمل به تعالیم بهائیت می دانند! تعالیمی که یا ربطی به وعده های صلح، اتحاد، تمدن سازی و رفاه ندارند یا حتی پیشوایان بهائی خود هم به آن ها عمل نکردند! تعالیمی که بالتبع دیگران هم یا عمل نخواهند کرد یا با عمل به آن ها، طعمی از این وعده ها را نخواهند چشید.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سالروز بعثت دروغین علی محمد شیرازی بهانه ای شد تا مبلّغین بهائی هدف او را بشارت به ظهور تمدن جهانی بهائیت معرفی کنند؛ چنان که می خوانیم: «مهم ترین رسالت آن حضرت که به کرّات در آثارشان به آن اشاره کرده اند آگاه ساختن مردم از ظهور نزدیک و بسیار بزرگ پیامبری دیگر بود که قرار است عمل به تعالیم آن حضرت اتحاد نوع انسان و ظهور تمدن جهانی برخوردار از رفاه مادی و روحانی را رقم بزند. به عقیده بهائیان، آن پیامبر بزرگوار، حضرت بهاءالله هستند.»[1]

اما در حالی شکل گیری تمدنی جهانی توسط پیامبرخوانده بهائی، از بشارات علی محمد باب معرفی شد که:

اولاً: مبلّغین بهائی در یک جا، تحقق وعده اسلام در برقراری صلح و عدالت توسط مهدی موعود را به دست علی محمد شیرازی و در جایی دیگر آن را در زمان و عمل به تعالیم بهائیت ممکن می دانند! اما مگر احادیث معصومین (علیهم السلام) صراحت ندارند که این اهداف توسط و در زمان شخص مهدی موعود رقم خواهد خورد: «لَوْ لَمْ يَبْقَ مِنَ الدُّنْيَا إِلَّا يَوْمٌ وَاحِدٌ لَطَوَّلَ اللَّهُ ذَلِكَ الْيَوْمَ حَتَّى يَخْرُجَ فِيهِ فَيَمْلَأَ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً [2]؛ (حتی) اگر از عُمر دنيا جز يک روز باقى نمانده باشد، خداوند آن روز را طولانى گرداند تا در آن قيام كند و زمين را پر از عدل و داد نمايد، همچنان كه آكنده از ظلم و جور شده باشد.»

ثانیاً: اکنون که این وعده ها در زمان باب و بهاء تحقق نیافت و عمل به تعالیم بهائیت را شرط تحقق اتحاد، رفاه و تمدن سازی می دانید، سؤال این است که مگر پیشوایان بهائی، خود به این تعالیم عمل نمی کردند؟!

مگر پیامبرخوانده بهائیت خود به تعلیم اتحادش عمل نمی کرد که حتی با بردارش نتوانست کنار بیاید و تا پای مرگ از دشمنی و ستیز با او کوتاه نیامد؟![3] مگر فرزند و جانشینش عبدالبهاء به تعالیم پدر عمل نمی کرد که با برادرش کنار نیامد، او را آماج توهین های خود ساخت و حتی برخلاف دستور پیامبرخوانده بهائی او را از جانشینی خود خلع کرد؟![4] مگر جانشین او و ولی امر بهائیت به تعالیم بهائی عمل نمی کرد که حتی با نزدیکانش نتوانست کنار بیاید و اکثر آن ها را طرد کرد؟![5]

بنابراین علت اینکه وعده های بهائیت به صلح و رفاه و… تحقق نیافته این است که یا پیشوایان بهائی خود به این تعالیم عمل نمی کردند و صرفاً برای دیگران نسخه پیچی کرده اند، یا هم عامل بودند اما تعالیم بهائی، شامل این وعده های تمدن ساز نبود. تعالیمی که دیگران هم با عمل به آن، نه به صلح و اتحاد خواهند رسید و نه بویی از رفاه و تمدن استشمام خواهند کرد.

پی‌نوشت:
[1]. به نقل از کانال های تبلیغی تشکیلات بهائیت.
[2]. شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، قم: جامعه مدرسین، 1413 ق، ج 4، ص 177، ح: 5402.
[3]. جهت مطالعه بیشتر، بنگرید به مقاله: علت جعل وصیت توسط بهاءالله !
[4]. جهت مطالعه بیشتر، بنگرید به مقاله: ماجرای نزاع اغصان بهاءالله
[5]. جهت مطالعه بیشتر، بنگرید به مقاله: ناقضان احترام به ذی‌القربای بهاءالله!

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=35503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!