1

کلیمیان، دید و بازدید عید پسح را به احترام شب‌های قدر، لغو کردند

  • کد خبر : 47373
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
کلیمیان، دید و بازدید عید پسح را به احترام شب‌های قدر، لغو کردند
جامعه کلیمیان ایران به احترام همزمانی عید پسح ۱۴۰۲ با ایام شب‌های قدر که یکی از ارزشمندترین فرصت‌های معنوی مسلمانان و سالروز شهادت امام علی(ع) است به مراسم دید و بازدید نخواهند پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، عید پسح یا فسح یکی از سه عید بزرگ و مهم یهودیان در سراسر جهان به شمار می‌آید. این ایام برای کلیمیان با مراسمی پرشکوه و نیایش‌ها و آوازهای مذهبی همراه است.

اما امسال جشنواره یهودی عید پسح به دلیل تلاقی با مناسبت مذهبی مسلمانان و همزمانی با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (علیه‌السلام) از سوی جامعه کلیمیان ایران با تغییراتی همراه شده است. یهودیان ایرانی تصمیم گرفته‌اند به احترام ایام لیلت القدر که یکی از پرفضیلت‌ترین فرصت‌های معنوی برای هموطنان مسلمان به‌شمار می‌آید، از دید و بازدید در این هنگامه برحذر باشند.

روابط عمومی انجمن کلیمیان تهران با صدور پیامی رسماً اعلام کرد:

احتراما به اطلاع کلیه همکیشان گرامی می‌رساند با توجه به همزمانی ایام موعد پسح یهودیان با شب‌های قدر هموطنان مسلمانان، برخلاف رویه همیشگی، امسال دید و بازدید عید پسح برگزار نخواهد شد.

این رویداد از جانب یهودیان ایران مصداق آشکار و بارز اصل همزیستی و احترام به آیین و اعتقادات مذهبی سایر ادیان محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=47373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.